رأی‌گیری پیش‌نویس مصری‌ها برای محکومیت شهرک‌سازی صهیونیست‌ها در شورای امنیت سازمان ملل که بنا بود امروز انجام شود، به تعویق افتاد اما گویا این پایان ماجرای حواشی این قطعنامه نیست.

آنطور که رویترز گزارش داده، مقامات غربی گفته‌اند که نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد به پیش‌نویس ارائه شده از سوی مصر برای محکومیت شهرک‌سازی‌های صهیونیست‌ها در شورای امنیت، رأی ممتنع خواهد داد.

دیروز «جان کربی» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفته بود که «جان کری» وزیر خارجه این کشور با وزرای خارجه مصر و عربستان و همچنین نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در خصوص این قطعنامه صحبت کرده است.

آمریکا این بار به نقل از مقامات بی‌نام از رأی ممتنع به قطعنامه‌ای صحبت می‌کند که هنوز معلوم نیست به رأی گذاشته می‌شود یا نه ولی همین دولت اوباما، پیش از این قطعنامه مشابهی را در شورای امنیت وتو کرده بود.

در همین حال، نیوزلند، ونزوئلا، مالزی و سنگال که گویا از سکوت سنگین مصری‌ها در خصوص علت تعویق رأی‌گیری در خصوص قطعنامه ضدصهیونیستی خیلی راضی نیستند، اعلام کرده‌اند که در صورت ادامه سکوت مصر و مشخص نشدن تکلیف پیش‌نویس موجود، این 4 کشور متن مزبور را با استفاده از حق خود به عنوان اعضای غیردائم شورای امنیت، به رأی می‌گذارند.