شایعات برخی رسانه ها درباره نزدیکی روسیه و اسرائیل علیه سوریه درست نیست چرا که رسانه های خبری شیخ نشین های حاشیه خلیج فارس می خواهند با دامن زدن به این شایعات این گونه القا کنند که سوریه با هم‌پیمان رژیم صهیونیستی، متحد شده است.

در حالی که اگر بخواهند این گونه مقایسه کنند رژیم های حاکم بر شیخ نشین های خلیج فارس همپیمان آمریکا هستند که حامی اسرائیل و امنیت آن است در حالی که مواضع روسیه در قبال اعراب و مسلمانان بسیار بهتر از مواضع برخی رژیم های عربی در قبال قضیه فلسطین است.

همچنین روسیه کشوری عربی یا اسلامی نیست که به مساله فلسطین یا هر مساله عربی یا اسلامی ملزم باشد بنابراین حق دارد که طبق ملاحظات سیاسی، امنیتی و اقتصادی خود با هر که بخواهد دوستی کند یا در مقابل آن بایستد.

اما شایان ذکر است که کلیسای ارتودکس شرقی روسیه که تاثیر بسزایی بر روس ها دارد، نقش مثبتی در مسائل منطقه ایفا می کند و از جمله عوامل گرایش روس ها به اعراب مسلمان و مسیحی مشرق زمین در برابر اشغالگری و جنگجویی دشمنانشان است و باید به یاد داشت که کلیسای ارتودکس روسیه وابسته به کلیسای ارتودکس شرقی در سوریه است.

اما چرا رژیم های حاکم بر شیخ نشین ها با آمریکا که حامی بزرگ رژیم صهیونیستی است همپیمان هستند آمریکایی که عراق را اشغال کرده و شریک در محاصره نوار غزه و جنگ علیه مقاومت لبنان است؟

آیا حکام عرب و در راس آن آل سعود از آمریکا و در پس آن اسرائیل در همه این تجاوزات حمایت نکرده اند؟ چگونه یک کشور عربی حاشیه خلیج فارس به تماس های روسیه با اسرائیل معترض است در حالی که متحد آمریکایی است که از اسرائیل حمایت می کند و حتی آشکارا یا غیراشکارا با رژیم صهیونیستی در تماس بوده و هماهنگ هستند.

این سوال دیگر مطرح است که چرا اسرائیل از سال 1995 تاکنون در دوحه، پایتخت قطر دفتر حافظ منافع دارد و چرا انور عشقی، افسر بازنشسته سرویس اطلاعات سعودی به ملاقات با اسرائیلی ها رفت؟

آیا جنگ علیه سوریه و مقاومت رهبران آن عاملی برای نزدیک شیخ نشین ها به اسرائیل نشده است آیا آنچه که خطر ایران می نامند مهم ترین عامل هم‌پیمانی شیخ نشین ها با اسرائیل نیست؟

در پاسخ به ادعاهای شیخ نشین ها  مبنی بر اینکه روسیه در مقام متحد دمشق با رژیم صهیونیستی در صلح به سر می برد به گزارش کانال 10 عبری زبان اشاره می کنیم که به نقل از آوی دیختر، رئیس کمیته امنیت و خارجه کنست اسرائیل گفت: اسرائیل باید نگران فاصله روز افزون بین اهداف خود با اهداف روسیه در منطقه باشد.

دیختر افزوده است: دیدگاه روسیه به ایران و بشار اسد، رئیس جمهور سوریه و حزب الله کاملا با دیدگاه اسرائیل در تناقض است و می تواند عامل کشمکش احتمالی با مسکو باشد.