وزارت حفاظت شهروندان یونان دوشنبه شب با انتشار اطلاعیه ای برپایی هرگونه تظاهرات اعتراضی به سفر 'باراک اوباما' رئیس جمهوری آمریکا به آتن را ممنوع اعلام کرد و از شهروندان خواست از تردد درسطح شهر تا حد امکان خود داری کنند.

گزارش رسانه های خبری یونان :نمایندگان حزب چپ یونان ( ک ک ا) پس از انتشار این اطلاعیه ، به وزارت حفاظت شهروندان مراجعه و مخالفت حزبشان را با این بیانیه اعلام داشتند.

مسئولان وزارت حفاظت شهروندان یونان، به نمایندگان حزب چپگرای یونان پس از دریافت نامه اعتراضی آنان گفت: دولت موظف به حفظ امنیت میهمانان ملت یونان است و از این رو دستور ممنوعیت برپایی هرگونه تظاهرات را صادر و تحت هیچ شرایطی این دستور را لغو نخواهد شد.

بر اساس گزارش رسانه های خبری، نمایندگان حزب چپ یونان به وزارت حفاظت شهروندان دراین باره گفته است: در کشور یونان هیچ کسی حق ممنوعیت برپایی تظاهرات اعتراضی را ندارد و ملت یونان از حضور اوباما در کشورشان راضی و خرسند نیستند و به همین دلیل ما سه شنبه به تظاهرات گسترده ای علیه حضور رئیس جمهور آمریکا دست خواهیم زد.

در همین حال رسانه های خبری یونان گزارش دادند: به خاطر دلایل امنیتی یکی از سخنرانی ها اوباما لغو شده است.

پلیس شهر آتن، توقف و پارک هر گونه وسایل نقلیه در میسر هایی را که رئیس جمهوری آمریکا و هیات همراه، فردا عبور خواهند کرد، از ساعت 10 شب به وقت محلی( یازده و سی دقیقه به وقت تهران) دوشنبه شب را ممنوع کرده است و حتی کسانی که در این محل ها زندگی می کنند مجبور به پارک خودروی خود در محل دیگری خواهند شد.