خبرگزاری رویترز در مطلبی زیر عنوان "هزاران دانش آموز آمریکایی اعتراضات علیه ترامپ را به هفته دوم کشاندند" به انعکاس تظاهرات مردم آمریکا علیه رئیس جمهور جدید پرداخته است.

 

 

در ابتدای این نوشتار می خوانیم: تظاهرات اعتراضی به انتخاب دونالد ترامپ به عنوان رئیس جمهور ایالات متحده، روز دوشنبه وارد دومین هفته خود شد و این درحالی بود که هزاران دانش آموز پس از خروج از کلاس ها با شعارهایی چون "رئیس جمهور من نیستی" در سراسر کشور به خیابان ها آمدند.

 

 

براساس این گزارش، موج جدید اعتراضات درحالی شکل گرفته که منتقدان به شدت انتخاب "استفان بانون" به عنوان مشاور ارشد ترامپ را محکوم ساخته اند.

 

 

رویترز افزود: بسیاری از افراد نگران این هستند که انتخاب بانون، جنبش ناسیونالیسی سفید پوستان را به سطوح بالای کاخ سفید بکشاند.

 

 

در ادامه این گزارش آمده است: تخمین زده شده که تنها در مدارس لس آنجلس، 4.000 دانش آموز کلاس های درس را در نقاط مختلف شهر ترک کرده اند. این اقدام اعتراضی به رئیس جمهور انتخاب شده کشورشان است که در مبارزات انتخاباتی، وعده اخراج مهاجران فاقد مدارک قانونی و ساختن دیواری بین آمریکا و مکزیک را داده است.

 

 

مقامات مسئول مدارس عمومی سیاتل نیز گفته اند حدود 5.000 دانش آموز روز دوشنبه از 20 مدرسه عالی و متوسطه خارج شده اند. این آمار، حدود 10 درصد کل دانش آموزان این منطقه را دربر می گیرد.

 

 

مقامات پورتلند، اورگن، مونتگومری، مریلند و سانفرانسیسکو هم اعلام کردند که صدها جوان در اعتراضات خیابانی حضور یافته اند.

 

 

ده ها هزار تن از مردم در شهرهای نیویورک و لس آنجلس در بزرگترین راهپیمایی صلح آمیز شرکت کرده اند و این اعتراضات پس از پیروزی ناامید کننده ترامپ دربرابر کلینتون بوده که سه شنبه گذشته رقم خورد.

 

 

در عین حال حملات مخرب پراکنده ای نیز وجود داشته است. تظاهرات کنندگان در شهر اوکلند ایالت کالیفرنیا اشیائی را به سمت پلیس پرتاب کرده و شیشه های فروشگاه ها را شکستند.

 

 

پلیس روز دوشنبه اعلام کرد، پس از چند روز تظاهرات در پورتلند و اورگن بیش از 100 نفر بازداشت شده اند. تظاهرات کنندگان در این شهرها طی روزهای پایانی هفته [میلادی] برخی مسیرها را مسدود ساخته و ترافیک ایجاد کردند. آنان همچنین اشیائی را به سوی پلیس پرتاب کردند و نیروهای پلیس نیز با گاز اشکاور و فلش بنگ ها به مقابله با معترضین پرداختند.