زاخاروا در کنفرانس مطبوعاتی ضمن اعلام این مطلب افزود: وضعیت در سوریه متاسفانه بسیار دشواراست. عناصر مسلح گروه های تروریستی داعش و جبهه النصره و گروه های مشابه آنها از آتش بس بشردوستانه از 20 تا 23 اکتبر سوء استفاده کردند که برای بهبود اوضاع غیرنظامیان در حلب در محاصره اعمال شد.

وی خاطرنشان کرد: آنها بار دیگر خود را جمع آوری کردند و انبارهای شان را از انواع سلاح ها پر کردند و به دنبال آن سعی کردند تا با حمله گسترده علیه غرب حلب از 28 تا 30 اکتبر به خط دفاعی نیروهای دولتی نفوذ  کنند.

زاخاروا همچنین گفت: هدف اصلی توقف حملات نیروی هوایی روسیه در حلب در 18 اکتبر دادن فرصت به آمریکا بود تا مخالفان را از تروریست ها جدا کند.

وی افزود: نیروی هوایی روسیه در حلب حملاتی انجام نداد و از 18 اکتبر حملاتش را متوقف کرد و می خواست به آمریکا فرصت دهد تا به تعهداتش عمل کند اما چنین چیزی تحقق نیافت.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت: مسکو همچنین از عقب رفت وضعیت انسانی در نتیجه عملیات نظامی در شهر موصل عراق نگران است؛ زیرا حجم بمباران نیروهای ائتلاف آمریکا در بسیاری از موارد با اهداف اعلام شده همخوانی ندارد.

زاخاروا اعلام کرد کشورش از آغاز تحقیق توسط دادگاه بین المللی لاهه در مورد جنایات جنگی آمریکا در افغانستان استقبال می کند.