«دونالد ترامپ» و «هیلاری کلینتون» دو نامزد ریاست جمهوری آمریکا در رقابت برای ورود به کاخ سفید شانه به شانه پیش می‌روند.

به نوشته «واشنگتن اگزمینر» نظرسنجی های روزنامه «دیلی بیزینس اینوستر» و موسسه «نکنو مارتیا» که امروز (دوشنبه) متشر شد، نشان داد که ترامپ با حمایت 41.2 درصد و کلینتون با حمایت 41.1  درصدی به پیش می‌روند. دیگر نامزدهای ریاست جمهوری آمریکا یعنی «گری جانسون» از حزب حزی «لیبرترین» 8 درصد و «جیل استین» از حزب «سبز» با چهار درصد در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

بر این اساس، ترامپ کفه برتری ناچیزی را به نسبت کلینتون به خود اختصاص داده و 66 درصد هوادارانش  گفتند که به شدت از این نامزد جنجالی حمایت می‌کنند. در حالی که این میزان برای هیلاری کلینتون 64 درصد بود.

از دیگر نکات حایز اهمیت در این نظرسنجی این بود که 56 درصد مردان سفید پوست حامی ترامپ بودند در حالی‌که این رقم برای کلینتون 27 درصد بود.

این درحالیست که در میان اقلیتهای از جمله اسپانیایی تبارها و سیاه پوستان، 68 درصد به کلینتون رای میدهند و 13 درصد نیز گفته اند که دونالد ترامپ رای خواهند داد.

 این نظر سنجی در مورخ 18 تا 23 اکتبر صورت گرفت و 291 دموکرات‌ و 253 جمهوریخواه و نیز 271 نفر از گروه مستقل‌ها یا دیگران در این نظر سنجی شرکت داشتند. میزان خطای این نظرسنجی به اضافه یا منهای 3.6 درصد بود.