«مولود چاووش اوغلو» وزیر امور خارجه ترکیه روز سه شنبه با اشاره به اظهارات «هیلاری کلینتون» نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در مورد تسلیح شبه نظامیان کُرد- که آنکارا آنها را تروریست می خواند- اظهار داشت که آمریکا به یک کشور حامی تروریسم تبدیل می شود.

بنا بر گزارش خبرگزاری آناتولی، چاووش اوغلو بیان کرد که اظهارات هیلاری کلینتون نشاندهنده حمایت واشنگتن از سازمانهای تروریستی است.

در دومین مناظره انتخاباتی که روز یکشنبه نهم اکتبر میان نامزدهای ریاست جمهوری آمریکا برگزار شد، هیلاری کلینتون گفت که گزینه تسلیح شبه نظامیان کُرد را بررسی خواهد کرد. شایان ذکر است که آنکارا این شبه نظامیان کُرد را شاخه نظامی حزب اتحاد دموکراتیک- شاخه «پ ک ک» در سوریه- می داند که از سوی ترکیه، آمریکا و اتحادیه اروپا در فهرست سازمانهای تروریستی قرار گرفته است.   

هیلاری کلینتون با اذعان به نگرانی برخی محافل که در واقع اشاره ای تلویحی به ترکیه بود، کردها را بهترین شرکای آمریکا در سوریه خواند.

در همین حال، «بنعلی ایلدریم» نخست وزیر ترکیه نیز اظهارات نامزد دموکرات انتخابات آمریکا در دومین مناظره را مورد انتقاد قرار داد.

نخست وزیر ترکیه طی سخنرانی خود در نشست «حزب عدالت و توسعه» مدعی شد که هیلاری کلینتون در حال درخواست کمک از یک گروه تروریستی برای نبرد با گروهی دیگر است.

لازم به ذکر است با سقوط آتش بس میان دولت ترکیه و اکراد که گفته می شود به دلیل حملات تروریستی اعضای پ ک ک صورت گرفت، تنشها میان دو طرف از ماه ژوئیه ۲۰۱۵ شدت یافت.