هادی العامری، در مراسم روز تاسوعای حسینی که سازمان بدر، در کاظمین برگزار کرده بود، گفت: کسانی که به فکر تعرض به حاکمیت عراق هستند، خیال خام در سر می پرورند و تجربۀ برخوردِ ما با داعش توانمندی ما را ثابت کرده است، بنابراین هر کس دوست دارد، می توان شانس خورد را امتحان کند.

دبیرکل سازمان بدر خاطر نشان کرد: عراق، در برابر کسانی که چشم طمع به آن دوخته اند، خواهد ایستاد، زیرا ما در مسیر حسین خواهیم ماند و هر سال، در عاشورا، درس پایداری و پایداری تا تحقق پیروزی نهایی را مرور خواهیم کرد تا زمانی که همبستگی و شکوفایی، سراسر عراق را فرابگیرد.

العامری افزود: پیش از این، همه گمان می کردند که داعش، سلطۀ خود را بر همه اراضی عراق گسترده است، اما فتوای مقدس آیت الله سیستانی و لبیکِ جوانان صبور و مجاهد عراقی با دست های خالی و قلب های آکنده از ایمان، به آزادی اراضی عراق یکی پس از دیگری منجر شد و امروز تا بیرون راندن داعش از خاک عراق، تنها سه جنگ باقی مانده است؛ نینوا، الحویجه و شمال حدیثه تا بتوانیم به القائم برسیم.

این اظهارات العامری، واکنشی به اظهارات اخیر رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه ضد حیدر العبادی است. اردوغان دیروز خطاب به العبادی گفت: تو در حد و سطح من نیستی و ما هر کاری بخواهیم می کنیم و تو باید این را بدانی و حد و حدود خودت را بشناسی.

العبادی در واکنش به این اظهارات اعلام کرد: دولت عراق بر آزادسازی اراضی خود اصرار دارد، و این کار را با عزم راسخِ مردانمان عملی خواهیم کرد نه با چت از طریق اسکایپ.