نخستین نشانه های این تهدید و خطر بعد از شکست این رژیم در جنگ تابستان سال ۲۰۰۶ ضد لبنان درمقابل مقاومت (جنگ ۳۳ روزه) پدیدار شد. 

به نوشته روزنامه لبنانی الاخبار، در مقاله ای که در پایگاه « اسرائیل دیفنز» در این زمینه منتشر شده، آمده است: اکنون این پدیده با توجه به تحولات عمیقی که در جامعه صهیونیستی ایجاد شده به ویژه اینکه صهیونیست ها ترجیح می دهند فرزندانشان در ارتش خدمت نکنند، روند تصاعدی پیدا کرده است. 

این مقاله را « عمیر ربابوت» سردبیر این پایگاه و یکی از گزارشگران صهیونیست نوشته است. 

ربابوت اعتراف کرد: اکنون بیشتر پست های نظامی بزرگ و حساس در ارتش صهیونیستی خالی است و حتی افسرانی با درجه سروان هم کم پیدا می شود. 

 

وی افزود: این یک بحران بسیار حساس است و پیامدهایی برای ارتش صهیونیستی دارد و به همین دلیل با اصرار دستگاه های امنیتی همچنان مخفی مانده است. 

 

این گزارشگر صهیونیست افزود: ارتش اسرائیل تلاش دارد اطلاعات به رسانه ها در این زمینه درز نکند واز این بحران فقط بین افسران و در اتاق های در بسته صحبت می شود. 

 

ربابوت نوشت: نخستین بحران بزرگ درمیان نظامیان صهیونیستی بعد از جنگ اول ضد لبنان (۱۹۸۲) بروز کرد و با کاهش حقوق نظامیان آنها ترجیح دادند ارتش را ترک کنند و به همین دلیل افسرانی کم سن و سال پست های حساس فرماندهی را اشغال کردند. 

 

وی افزود: امروز پست های حساس و خطیر نظامی به ویژه در یگان های فناوری امنیتی مانند یگان توسعه ادوات جنگی و زیرساخت های فناوری، تشکیلات رزمی و یگان های لجستیک خالی مانده است. 

 

این گزارشگر صهیونیست تاکید کرد: با فاش شدن فرار از خدمت نظامیان ارشد خواب از چشم فرماندهان صهیونیستی ربوده شده است. 

« اسرائیل دیفنر» افزود: مادر یک جوان یهودی اکنون تمایلی ندارد که فرزندش در ارتش صهیونیستی خدمت کند.