سردار سرلشکر قاسم سلیمانی شامگاه پنجشنبه در یادواره یک هزار و 100 شهید شهرستان ملایر دراستان همدان افزود: از این تعداد 16 کشور یا دیکتاتورها یا خانواده های موروثی و ارثی آن را اداره می کنند که مرکز قرار عالم اسلامی هستند.

وی ادامه داد: هفت کشور دچار بحران و جنگ هستند و یک کشور اشغال شده و تنها سه کشور در این فضا باقی مانده اند که ایران یکی از این کشورها است.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: عمقی که امروز کشور ما در ابعاد فرهنگی ، سیاسی ، مذهبی و دینی در عالم اسلام برخوردار است، در هیچ دوره ای از تاریخ ایران دارای چنین عمقی نبوده است.

وی اظهارکرد: برخی ها به غلط می خواهند به مردم بقبولانند که ما منزوی هستیم و باید خود را از این انزوا خارج کنیم. اگر ما منزوی هستیم چرا این همه کشورهای جهان اصرار دارند که با ما رابطه داشته باشند.

وی افزود: ما می بینیم که در کشورهای مختلفی چون افغانستان و عراق تلاش کردند که نظرهای را تغییر دهند، اما امروز همه دلها متوجه جمهوری اسلامی ایران است و این نشان دهنده عمق کشور ما است.

سردار سلیمانی یکی از ویژگی های برجسته ایران را نقش رهبری دانست و بیان کرد: این نقش باید در همه ذهنها ، دیده ها و دلها یک توجه ویژه ای شود که همیشه بوده و هست و رهبر معظم انقلاب همواره در جایگاه عالی در دلها و قلب مردم بوده است.

فرمانده نیروی قدس سپاه گفت: امروز ایران اسلامی کشوری مطمئن، امن و مقتدر است و در بالاترین سطح از اقتدار سیاسی و امنیتی قرار دارد.

وی تصریح کرد: در طول 16 سال گذشته نزدیک به دو میلیون و 300 هزار نفر در کشورهای اطراف ما کشته شده اند، اما کشور ما در امنیت کامل است.

سلیمانی افزود: نظام مقدس جمهوری اسلامی با وجود برخی مشکلات، قدرتمندانه ایستاده است و احساس اقتدار و سربلندی می کنیم که چنین رهبر حکیمانه ای داریم.

وی وجود رهبر معظم انقلاب را مهمترین عامل در ایستادگی و اقتدار ایران دانست و گفت: در هیچ نقطه ای از جهان چنین رهبری وجود ندارد که تا این اندازه وقت خود را صرف مراقبت، حمایت و دلسوزی برای مردم کند.

سردار سلیمانی بیان کرد: رهبر معظم انقلاب تمام وقت خود صرف توجه به مردم در ابعاد گوناگون کرده و به سرنوشت مردم توجه دارد.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب دستورالعمل های حکیمانه ای به پشتیبانی از مردم دارد که یکی از رهبران جهان که مدعی ابرقدرتی دنیاست وقتی رهبر معظم انقلاب را ملاقات می کند، می گوید حالا فهمیدم چرا این کشور با وجود همه مشکلات اینگونه مقتدر ایستاده است.

وی همچنین وحدت را مهمترین مولفه و موضوع اساسی در کشور ایران عنوان کرد و گفت: وحدت در جامعه امروز به این نیست که ما فقط حول یک نظر و یک موضوع اجماع نظر داشته باشیم، بلکه پیرامون موضوعات اساسی اجماع داشته باشیم.

فرمانده نیروی قدس سپاه اظهار کرد: مهمترین موضوع اساسی، وحدت حول دشمن است و این موضوع مهمی است و نمی شود در یک نبردی که وجود دارد، بین دشمنان ما و ملت ایران و عزت ایران و بلاد اسلامی دو صدایی وجود داشته باشد.

سردار سلیمانی گفت: نمی شود یک عده ای دشمن را دوست بدارند و به وعده های کاذب دشمن دل ببندند، این دو صدایی خیانت به آرمان های ایران و ملت است.

فرمانده نیروی قدس سپاه در بخش دیگری از سخنانش گفت: غرب اصرار دارد فرهنگ منحط خود را به دنیا بقبولاند و دنیا را وادار به اطاعت از فرهنگ منحط خود می کند.

وی افزود: حدود 27 کشور از آسیای میانه، شمال آفریقا و خاورمیانه و کشورهای اطراف وجود دارند که نگاه غرب به این کشورها است.

وی اظهار کرد: از این تعداد 16 کشور یا دیکتاتورها یا خانواده های موروثی و ارثی آن را اداره می کنند که مرکز قرار عالم اسلامی هستند.

وی ادامه داد: هفت کشور دچار بحران و جنگ هستند و یک کشور اشغال شده و تنها سه کشور در این فضا باقی مانده اند که ایران یکی از این کشورها است.

سردار سلیمانی با اشاره به نوع فرهنگ غربی ها گفت: در این رابطه یک رئیس جمهوری زن در یک کشور اروپایی به اندازه ای قبح موضوع های اخلاقی را شکسته که ازدواج با محارم، حیوان و هم جنس را افتخار می داند و همچنین افتخار اوباما این است که در قانون خود هم جنس بازی را در ارتش خود رسمیت داد.

فرمانده نیروی قدس سپاه خاطرنشان کرد: اینها کشورهایی هستند که ما را فرا می خوانند و فکر می کنند ما منزوی شده ایم و برای اینکه از انزوا خارج شویم، باید با اینها ارتباط برقرار کنیم و اینها برما اثرگذار باشند.

سردار سلیمانی گفت: هرگز از درون چنین حکومت هایی هیچ ارزشی متبلور نمی شود و می بینیم که ارتش آمریکا به هر جایی حرکت کرده مانند عراق، برای منافع خودشان بوده است.

وی ادامه داد: آمریکا و هم پیمانانش برای منافع خود از صدام حمایت کردند، اما وقتی تاریخ مصرف صدام تمام شد، ضد صدام شدند.

وی افزود: ارتش آمریکا در طول مدتی که در عراق حرکت کرد و گروه گروه مردم را با بمب شیمیایی نابود کرد و چه خاطره هایی برای آنها گذاشتند، خودشان گفتند تعجب می کنیم که اینگونه مردم عراق ما را بدرقه کردند و قبول نکردند یک پایگاهی به آنها بدهند.

سردار سلیمانی بیان کرد: امروز در این فضای عمومی جهان چه اسلامی و غیر اسلامی، تنها ایران اسلامی دارای نظام است و این ویژگی برجسته کشور ما است.

وی گفت: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دارای ویژگی مهم رهبری است که مقایسه رهبر معظم انقلاب با رهبری های دنیا جسارت است و در هیچ نقطه ای از جهان چنین رهبری وجود ندارد.

فرمانده نیروی قدس سپاه در عین حال توجه به آمادگی و آگاهی مردم را از دیگر موضوع های مهم دانست و بیان کرد: این دو امر لازم و ملزوم هم هستند و باید با هم همراه باشند.

سردار سلیمانی توسعه شعور و فهم مردم در آگاهی و آمادگی آنها را از ضرورت ها دانست و افزود: باید به چیزهایی که عزت ملی را به دنبال دارد، توجه کنیم و اگر فهم و سطح شعور مردم را ارتقا و تعالی دادیم و فهم مردم را درگیر موضوع های اصلی و اساسی کردیم، این کشور رشد خواهد کرد.

وی افزود: نباید مردم را درگیر موضوع های کوچک کنیم، چرا که این امر هیچ کمکی به آمادگی و آگاهی مردم نمی کند.

سردار سلیمانی گفت: زمانی در کشور برخی بحث ها هست که شاید کمتر از نیم درصد آحاد جامعه را شامل شود، اگر آن موضوع به جامعه را تعمیم دهیم برای اینکه برای ما دست بزنند، اما اساس این یک توجه خلاء باشد، این خیانت است.

وی با تاکید بر اینکه مردم را باید به سمت موضوع های اساسی سوق داد نه فرعی، بیان کرد: همان چیزی که توانسته تا به امروز جامعه ما را در مقابل دشمنان سرپا نگه دارد و همه توطئه های دشمنان اثرگذار نبوده، به خاطر هوشمندی و آگاهی و آمادگی مردم بوده است.

فرمانده نیروی قدس سپاه گفت: مسئولان مانند پدر و مادر هستند که سه ویژگی مهم اخلاص، صمیمیت و مراقبت نسبت به فرزند خود دارند و مسئولان باید در هر جایگاهی چنین احساس مسئولیتی نسبت به مردم داشته باشند.

سردار سلیمانی ادامه داد: نظام جمهوری اسلامی ایران در بین کشورهای جهان دارای استثناهای برجسته و ویژه است و در سطوح مختلف یک نظام منحصر به فرد است و باید این عزت و افتخارات را حفظ کنیم.

وی تاکید کرد: باید به رهنمودهای حکیمانه رهبر معظم انقلاب، به وحدت جامعه، آگاهی و آمادگی ملت ایران توجه کنیم و از این رهنمودها تبعیت و پیروی کنیم.