وزیر خارجه سوریه عصر امروز(شنبه) در سخنانی در مجمع عمومی سازمان ملل اعلام کرد که این ملت سوریه هستند که بهای تروریسم را با ریخته شدن خون و نابودی زندگی و اقتصادشان می پردازند.

ولید المعلم در ادامه به حمله اخیرا آمریکا علیه ارتش سوریه در دیرالزور اشاره کرد و گفت: این حمله عمدی بوده است.

وی با تاکید بر اینکه «ما در سوریه به نیابت از جهانیان با تروریسم مبارزه می کنیم»، گفت: دلایل محکمی وجود دارد که نشان می دهد جنایات وحشتناک به دست کسانی صورت می گیرد که آنها را «معارضان میارونه» می خوانند و جنایت‎های مشابه داعش انجام می‏‌دهند.

المعلم تاکید کرد که کشورهای مانند روسیه و ایران و حزب‎الله لبنان در تقویت مقاومت سوری‎ها نقش مهمی دارند و در مبارزه با تروریسم تا آزادسازی وجب به وجب از خاک سوریه می جنگیم.

وزیر خارجه سوریه گفت: حمله آمریکا به ارتش سوریه در دیرالزور خود دلیلی بر همدستی آمریکا با داعش و همکاری بین آنها است.

ولید المعلم در ادامه سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل اعلام کرد که ملت سوریه بیشتر از همه بهای تروریسم را می‎پردازند.

ولید المعلم افزود: در حل بحران سوریه ابتدا باید قانون اساسی جدید تدوین و سپس انتخابات پارلمانی بر مبنای این قانون جدید برگزار شود.

وی تصریح کرد: اسرائیل با دخالت نظامی مستقیما از گروه های تروریستی در جنوب سوریه حمایت می‎کند.  اسرائیل با زرادخانه هسته ای و سیاست‎های خصمانه خود منطقه را تهدید می کند.

وزیر خارجه سوریه همچنین تجاوز ترکیه به خاک سوریه را محکوم کرد و خواستار خروج فوری نیروهای ترکیه شد.

وی گفت:ما از همان سال 2011 اعلام کردیم که برای حل بحران باید دو مسیر را دنبال کرد: مبارزه با تروریست‌ها و برگزاری مذاکرات سوری-سوری. بار دیگر بر تعهد خود به مذاکرات مورد حمایت سازمان ملل در ژنو تأکید می‌کنیم.

ولید المعلم تاکید کرد که هرگونه عملیات ضد تروریستی در سوریه باید با دمشق هماهنگی‎های لازم صورت بگیرد.