پایگاه خبری تحلیلی «پارس»- جمعیت موسوم به "الکرامه" وابسته به قطر که مقر آن در سوییس قرار دارد، این روزها به عنوان یکی از بازوهای دوحه برای گسترش تروریسم در دنیا به شمار می‌آید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «پارس»، ادامه فعالیت این جمعیت حامی تروریسم در سطح بین المللی، درحالی است که وزارت خزانه داری آمریکا دسامبر 2013، "عبدالرحمن بن عمیر النعیمی" رئیس قطری این جمعیت را در فهرست حامیان تروریسم قرار داد.

"عبدالوهاب الحمیقانی" نماینده این جمعیت در یمن نیز به عنوان یکی از حامیان و اعضای القاعده شناخته می‌شود. 

روزنامه لبنانی "السفیر" تأکید کرد که جمعیت "الکرامه" عضویت یکی از تروریستهای معروف در این جمعیت را رد کرد با این حال خاطرنشان کرد که وی یکی از فعالان شبکه "داوطلبان" است.

اما ماجرای ارتباط الکرامه با تروریستها اینگونه فاش شد. 

گروهک موسوم به "شام الاسلام" در اواخر سال 2013 و پس از شدت گرفتن درگیری و اختلافات بین داعش و جبهه النصره تشکیل شد؛ مؤسسان این گروهک تروریستی مدعی شدند که هدف از این کار اتخاذ موضعی بی طرفانه است.
"ابراهیم بنشقرون" تبعه مغرب و زندانی سابق گوانتانامو معروف به "ابو احمد المغربی" مؤسس گروهک شام الاسلام است.

اکثر اعضای این گروهک مغربی و لیبیایی هستند.

این گروهک در پایگاه‌های خود جنگجویان سلفی افراطی وابسته به گروه های مختلف تروریستی را آموزش می‌دهد، و توجهی به اختلافات و روابط این گروه‌ها ندارند.

اما پس از هلاکت "المغربی" در درگیریهای "کسب"، گروهک شام الاسلام از این مواضع بی طرفانه خود در قبال گروه‌های تروریستی دیگر خارج شد، و اختلافات بزرگی بین دو جریان داخلی این گروهک آغاز شد.  این دو جریان که داخل گروهک شام الاسلام هستند، یکی متمایل به جبهه النصره و دیگری خواستار بی طرفی درقبال همه گروه‌های تروریستی است. البته در این بین جریان متمایل به جبهه النصره هدایت گروهک شام الاسلام را در دست دارد.

اما سرانجام با اقدام فردی به نام "ابوحمزه الکویتی" در انتشار بیانیه ای برای توضیح دلایل اختلافات داخلی شام الاسلام، ارتباط این گروهک تروریستی با جمعیت قطری "الکرامه" فاش شد.

الکویتی در بیانیه خود گفت: "من مسؤول دوم  این جنبش پس از ابو احمد المغربی و مسؤول حمایت مالی خارجی بودم."
"ابوحمزه الکویتی" در واقع "ناصر بن نایف الهاجری" و تبعه کویت است. وی قبلا به مدت 2 سال و نیم در عربستان زندانی بود و اواخر سال 2010 آزاد شد. جمعیت الکرامه قطر در آن زمان مسؤولیت دفاع از وی را برعهده گرفت و بیانیه هایی را درباره پرونده وی صادر کرد.

الهاجری پس از خارج شدن از زندان به یکی از اعضای جمعیت قطری الکرامه تبدیل شد.

اکنون برای همه فاش شده است که جمعیتی که قطر تحت عنوان حمایت از حقوق بشر تأسیس کرده است، در حال حمایت از القاعده و تروریستهایی است که اکثر آنان از زندان گوانتانامو آزاد شده اند.

پیشتر نیز وزارت خزانه داری آمریکا جمعیت الکرامه را به کمک 600 هزار دلاری به "ابو خالد السوری" از بارزترین سرکرده های گروهک "احرار الشام" متهم کرده بود.

اطلاعات منتشر شده حاکی است که الهاجری یا همان الکویتی به دلیل گرایش به سوی داعش از شام الاسلام خارج شده اند و از سرکرده جدید شام الاسلام یعنی ابومحمد البیضاوی و مفتی کل آن، سر باز زده است. به همین دلیل اگر این خبر منتشر شود که الهاجری با ابوبکر بغدادی سرکرده داعش بیعت کرده است، نباید تعجب کنیم.

الکرامه در پاسخ به خبرنگار السفیر درباره ارتباط این جمعیت با الهاجری، پاسخی بسیار مبهم داد.

این جمعیت همچنین اتهامات مطرح شده از سوی برخی کشورها مبنی بر حمایت از تروریسم را رد کرد.

جمعیت الکرامه سال قبل جایزه خود را به "عبدالاله حیدر الشایع" پس از آزادی وی از زندان، داد. این درحالی است که این خبرنگار به عنوان یکی از بارزترین حامیان گروه تروریستی داعش شناخته می شود. الشایع تحولات منطقه را "بهار خلافت" توصیف می کند.!!