وزارت خارجه روسیه، روز دوشنبه ادعاها برخی رسانه‌های خبری درباره بستن مرکز اطلاعاتی مشترک (متشکل از روسیه، سوریه، ایران و عراق) برای مبارزه با تروریسم مستقر در بغداد را رد و تأکید کرد هماهنگی میان این شرکا دارد.

وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای، که خبرگزاری «تاس» آن را منتشر کرده است، اعلام کرد: این مقاله، صرفا ادعاهایی کاملا دروغ است که هیچ ارتباطی با واقعیت اوضاع بر روی زمین ندارد و هدف از آن ایجاد فتنه و تردید بین دوستان‌ و همراهان‌مان درباره نقش کلیدی روسیه در فعالیت‌های این مرکز اطلاعاتی است.

وزارت خارجه روسیه تأکید کرد: مرکز اطلاعاتی مشترک در بغداد همچنان ابزاری حیاتی برای تعامل عملی با دیگر نیروهایی است که علیه گروه تروریستی داعش می‌جنگند و شرکای ما در این مرکز نیز از آن حمایت می‌کنند.

در این بیانیه آمده است: اطلاعاتی درباره بستن مرکز اطلاعاتی مشترک، که وبگاه خبری «بغداد پست» آن را در مقاله‌ای تحت عنوان «مرگ ناگهانی ائتلاف شر بین مسکو، تهران، دمشق و بغداد» منتشر کرده، به نقل از منبعی مجهول الهویه است.

مرکز هماهنگی عملیات ضدتروریستی در بغداد با مشارکت عراق، سوریه، ایران و روسیه در سپتامبر 2015 تقریبا همزمان با آغاز عملیات هوایی نیروهای روسیه علیه گروه‌های تروریستی در سوریه به درخواست مستقیم «بشار اسد» راه اندازی شده بود.