به گزارش پارس به نقل از تسنیم، وال استریت ژورنال با اشاره به گسترش استفاده از خودروهای گازسوز در جهان طی ۱۰ سال گذشته اعلام کرد ۳.۵ میلیون خودروی گازسوز که یک پنجم کل خودروهای گازسوز جهان است در ایران تردد دارند.

به گزارش وال استریت ژورنال، بازار وسائل نقلیه ای که با گاز طبیعی کار می کنند، در طی یک دهه گذشته در سطح جهان رو به گسترش گذاشته است.

امروزه در جاده های آمریکا حدود 140 هزار وسیله نقلیه گازسوز تردد می کنند، اما در سطح جهان بیش از 18 میلیون خودروی گازی وجود دارد.

از کشورهای پیشرو در زمینه خودروهای گازسوز می توان به ایران با 3.5 میلیون، پاکستان با 2.8 میلیون، آرژانتین با 2.3 میلیون، برزیل با 1.8 میلیون و چین با 1.6 میلیون خودرو اشاره کرد. با وجود افزایش تعداد خودروهای گازسوز در سطح جهان، اما این نوع خودروها در آمریکا، با اقبال کمتری مواجه بوده اند.

بر این اساس حدود یک پنجم خودروهای جهان که با گاز طبیعی کار می کنند در ایران تردد دارند.

تعداد خودروهای برقی در سطح جهان بسیار کمتر است، اما با سرعت بیشتری در حال افزایش است. آمریکا بیشترین تعداد خودروهای برقی جهان یعنی حدود 200 هزار خودرو را در خود جای داده است. تعداد کل خودروهای برقی در جهان 350 هزار دستگاه برآورد شده است. سرعت رشد استفاده از خودروهای برقی در برخی کشورها بسیار بالاست و از جمله در کشورهای هلند، نروژ، آلمان و آمریکا، به ترتیب، 338، 129، 105 و 81 درصد می باشد.

ضریب نفوذ خودروهای برقی در آمریکا حدود 0.6 درصد است. بنابراین، اگر رشد سریع گسترش تعداد این نوع خودروها ادامه یابد، می توان انتظار داشت که ضریب نفوذ این خودروها در آمریکا در 10 سال آینده به رقمی قابل توجه برسد.

از سوی دیگر، خودروهای هیدروژنی بعید است در طی 10 سال آینده با اقبال گسترده ای مواجه شوند. موضوعات فنی بسیار زیادی در خصوص این نوع خودروها وجود دارد و قیمت آنها نیز برای پذیرش گسترده از سوی مصرف کنندگان، بسیار بالا می باشد.