«سعد الحدیثی» سخنگوی دفتر نخست وزیر عراق گفت: دولت روسیه تا این لحظه برای عبور جنگنده های خود از حریم هوایی عراق به منظور حمله به مواضع داعش در سوریه، درخواست رسمی به ما نداده است. 

وی افزود: فقط در مورد عبور هواپیماهای روسیه از نوار مرزی عراق با ترکیه بین دو طرف تفاهم وجود دارد و اجازه‌ای مبنی بر ورود این هواپیماها به عمق حریم هوایی عراق وجود ندارد. 

تاکید بر لزوم حفظ جان غیرنظامیان در حملات هوایی روسیه 

الحدیثی تاکید کرد که باید در هدف قرار دادن مواضع از سوی روسیه در داخل خاک روسیه دقت شده و سلامت غیر نظامیان حفظ شود. 

وی با اشاره به اینکه عراق از هرگونه ضربه زدن به داعش و تضعیف آن استقبال می کند، گفت : هدف قراردادن داعش در سوریه به نفع عراق است، اما دولت در خصوص استفاده از حریم هوایی آن برای پرواز جنگنده های روس به سمت سوریه درخواست رسمی دریافت نکرده است. 

الحدیثی همچنین تصریح کرد: درصورت دریافت درخواست رسمی، موضوع در دولت عراق بررسی و در باره آن تصمیم گیری خواهد شد. 

وی یادآور شد که دولت عراق به کشورهای عضو ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا اجازه داده است از نوار مرزی این کشور با عربستان، کویت و اردن برای حمله به داعش در سوریه استفاده کنند که این مسیر همه هواپیماها برای حمله به داعش در سوریه به شمار می آید. 

این در حالی است که مقام های روسیه روز چهارشنبه اعلام کردند که یک گروه از جنگنده بمب افکن های روسی از فرودگاه همدان به پرواز در آمده و مواضع داعش در سوریه را هدف قرار دادند.