در پی اظهارات وزیر خارجه سوئد درباره تابلویی در یکی از فرودگاه های این کشور با موضوع سوء استفاده از کودکان در ترکیه، روابط دو کشور رو به تیرگی نهاد.

به گزارش دیلی صباح، ماجرا از آنجا آغاز شد که نوشته ای در یکی از فرودگاه های سوئد به دنبال اعتراض شدیدالحن ترکیه درباره مجاز دانستن سوء استفاده از کودکان زیر ۱۵ سال در این کشور باعث جمع آوری این نوشته مذکور شد.

لیکن «مارگوت والاستروم» وزیر امور خارجه سوئد در توئیت خود در این باره نوشت: تصمیم ترکیه مبنی بر اجازه سوء استفاده از کودکان زیر ۱۵ سال باید لغو گردد. کودکان باید در برابر خشونت و سوء استفاده های غیر اخلاقی از حمایت های بیشتری برخوردار باشند؛ نه حمایت های کمتر.

به دنبال انتشار این توئیت، وزارت خارجه ترکیه ضمن اعتراض شدید به نوشته مذکور و توئیت وزیر خارجه سوئد در این باره با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: به شما خبر اشتباه داده شده است. چنین چیزی در ترکیه وجود ندارد.

وزیر خارجه ترکیه ضمن رد و محکوم کردن اظهارات همتای سوئدی خود، این اظهارات را «دروغ و اتهام‌زنی» خوانده و گفت: برای وزیر خارجه رسوایی است که بر اساس خبر دروغ، چنین توئیتی را منتشر کند.