سیدحسین نقوی‌حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به سفر اخیر «محمدجواد ظریف»، رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان به ترکیه، اظهار داشت: ترکیه از کشورهای مهم همسایه جمهوری اسلامی ایران به شمار می‌رود و دو کشور روابط استراتژیکی بایکدیگر دارند.

 

وی با بیان اینکه افق آینده سطح مبادلات ایران و ترکیه در حدود ۳۰ میلیارد دلار در سال پیش‌بینی شده است، این افق را یک چشم‌انداز وسیع برای دو کشور توصیف کرد و افزود: خط لوله گازی که از ترکیه عبور می‌کند در ایجاد این روابط استراتژیک موثر است.

 

نقوی‌حسینی تصریح کرد: اخیرا به دلیل تحولات رخ داده در منطقه از جمله فعالیت‌های جنایتکارانه گروه‌های تکفیری-تروریستی در منطقه و همچنین فشارهای عربستان سعودی بر کشورهایی همچون ترکیه، قدری میان ایران و ترکیه فاصله ایجاد شده است.

 

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی با اشاره به میزان افزایش  تهدیدات و جنایات گروه‌های تروریستی در روزهای اخیر در منطقه، بیان داشت: اقدامات جنایت‌کارانه گروه‌های تروریستی که شیعه، سنی، عرب، کرد و ترک سرشان نمی‌شود و از  سوی دیگر کودتای اخیر ترکیه و به دنبال آن حمایت جدی ایران از دولت قانونی ترکیه زمینه را برای همکاری دو کشور بیش از گذشته فراهم کرده است.

 

وی در پایان با تاکید براینکه سفر آقای ظریف به ترکیه در راستای تعمیق این روابط صورت گرفت، خاطرنشان کرد: در صورت شکل‌گیری محور ایران-ترکیه-روسیه در منطقه به صورت منسجم شاهد اثرات مثبت این محوردر منطقه برای مقابله با گروه‌های تروریستی و همچنین ارامش خاورمیانه به ویژه تحولات سوریه  خواهیم بود.