پایگاه اینترنتی اینترنشنال بیزنس تایمز در گزارشی نوشت: این وضع نشان از نابرابری ها و تبعیض نژادی است که ممکن است در موسسات تحصیلی رو به گسترش باشد.

نتایج این تحقیق که دکتر لیندونا ماراست از دانشکده پزشکی هاروارد سرپرستی آن را به عهده دارد در نشریه «ژورنال بین المللی خدمات سلامت» منتشر شده و اطلاعات آن  بین سال های ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۲ از همه پنجاه ایالت آمریکا جمع آوری شده است. محققان اطلاعات افراد کمتر از هجده سال و نیز جوانان بین هجده تا سی و چهار سال را بررسی کردند.

این یافته ها نشان داد کودکان سیاه پوست یا لاتین تبار نسبت به کودکان سفید پوست ۳۷/۴۹ درصد کمتر به دکترهای روانپزشک مراجعه می کنند.

در میان بزرگسالانی که مورد ارزیابی قرار گرفته اند،اختلاف حتی شدیدتر بوده است. سفید پوستان حدودا سه برابر بیشتر از سیاه پوستان و لاتین تبارها خدمات درمانی روانی دریافت می کنند.به همین شکل، در خصوص مشاوره سوء مصرف مواد مخدر ،تعداد جوانان سیاه پوست حدود یک هفتم سفید پوستان است.

در مورد تاثیر جنسیت افراد نیز باید گفت کودکان دختردر مقایسه با پسرها مراقبت بهداشت روانی کمتری دریافت می کنند. اما در خصوص جوانان،آنها دیدارهای بیشتری با کارشناسان مسائل روانی دارند.

با وجود اینکه جوانان سیاه پوست و لاتین تبار به میزان پایینی در خصوص بهداشت روانی خود مراجعه دارند،با خطر بیشتری برای زندانی شدن روبرو هستند.

بر اساس اطلاعات وزارت دادگستری آمریکا،در عمل،دست کم نیمی از زندانیان به بیماری روحی مبتلا بودند و در زمان دستگیری درمان نشده بودند.