سخنان فاقد حس مسئولانه بان کی مون در خصوص آزمایشات موشکی ایران و بیان جملاتی از این دست که می ترسد این اقدامات می تواند موجب افزایش تنش ها در منطقه شود در حالی بیان می شود که وی در مقام دبیرکلی سازمان ملل به یک حامی تروریسیم در جهان مبدل شده است.

بنا بر این گزارش در خصوص تقویت بنیه دفاعی ایران در بحث موشکی آنچه باید بیان داشت این است که در ماههای اخیر مجموعه ای از اقدامات دیپلماتیک و رسانه ای برای به چالش کشاندن موضوع موشکی ایران طراحی شده است که اظهارات «بان کی مون» دبیرکل سازمان ملل و آنگلا مرکل در این زمینه در پازل این مجموعه اقدامات صورت گرفته است. 

به گزارش خبرنگار ما دوگانگی سازمان ملل در رفتار و عمل در ماههای اخیر و بالاخص خارج کردن اسم عربستان از لیست سیاه پس از تایید نهادهای مربوطه سازمان ملل با فشار دلارهای نفتی عربستان از یک سو و از سوی دیگر نفوذ آمریکا در سازمان ملل و در مجموع نفوذ قدرت ها و ثروت های بین المللی مانعی بزرگی است در مسیر صلح بین المللی که این روزها گریبانگیر نهادی شده است که قرار است صلح را برای کشورها به ارمغان بیاورد.

تناقض های رفتاری سازمان ملل که این روزها به یک شرکت چندملیتی (مختص چند دولت قدرمند جهانی و یا پولدار) تبدیل شده است نشان از این دارد که دستگاه دیپلماسی ما نباید به سازمان حامی صهیونیستها و ظالمین دل خوش ببندد و نباید به سادگی فریب آنها را همچون قضیه برجام بخورد.

در این زمینه انتظار می رود پاسخها و مواضع رسمی دستگاه وزارت امور خارجه کشورمان بقدری قاطع و بازدارنده باشد که از شکل گیری فضای یکطرفه علیه کشورمان جلوگیری شود نه اینکه با کمی لبخند بر لبان چون گذشته نتوان کاری از پیش جلو برد.