فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه امروز جمعه پس از دیدار و گفتگو با دیوید کامرون نخست وزیر بریتانیا تاکید کرد: نمی توان خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا را به تاخیر انداخت یا آن را لغو کرد.

وی در جمع خبرنگاران تصریح کرد: تصمیم گرفته شده است، این تصمیم را نمی توان به تاخیر انداخت یا آن را لغو کرد. اکنون آنها باید با تبعات این تصمیم مواجه شوند.

اولاند اظهار داشت: در اتحادیه اروپا بودن، مزایایی دارد. و این چیزی است که مردم بریتانیا تازه دارند آن را درک می کنند. خروج سریع بریتانیا از اتحادیه اروپا مانع از همه نااطمینانی ها و بی ثباتی ها خواهد شد به خصوص در زمینه های مالی و اقتصادی.

52 درصد مردم بریتانیا در این همه پرسی خواستار خروج از اتحادیه اروپا شده اند و تنها 48 درصد از ادامه عضویت در این اتحادیه حمایت کرده اند.

روند خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا رسما زمانی آغاز خواهد شد که نخست وزیر این کشور ماده 50 معاهده لیسبون را امضا کند. پس از امضای این ماده قانونی، روند 2 ساله خروج بریتانیا از اروپا آغاز می شود.

دیوید کامرون نخست وزیر بریتانیا اعلام کرده است که قصد دارد در اکتبر از این سمت استعفا کند. این تصمیم پس از آن اتخاذ شده است که مردم بریتانیا در همه پرسی اخیر از خروج این کشور از اتحادیه اروپا حمایت کرده اند.