گزارش نظرسنجی جدید مرکز تحقیقاتی «پیو» از این امر حکایت دارد که تعداد مخالفان با اتحادیه اروپا در این قاره در حال افزایش هستند.

بنا بر گزارش شبکه خبری «بی بی سی»، این نظرسنجی در شرایطی برگزار شده است که تنها دو هفته به برگزاری همه‌پرسی بریتانیا در خصوص ماندن و یا خارج شدن از اتحادیه اروپا باقی مانده است.

با این وجود، بنا بر نتایج نظرسنجی موسسه «پیو»، همچنان 51 درصد از پاسخ‌دهندگان در ده کشور عضو اتحادیه اروپا از ادامه حیات این اتحادیه حمایت می‌کنند. 42 درصد خواستار بازگشت قدرت بیشتر به دولت‌هایشان هستند.

نتایج این نظرسنجی از این امر حکایت دارد که در لهستان اکثریت مردم با 72 درصد موافق اتحادیه اروپا هستند، و در مقابل در یونان 71 درصد مردم کاملا با این اتحادیه اروپایی مخالفند. فرانسه نیز دیگر کشوری بود که 61 درصد مردم آن با اتحادیه اروپایی مخالفت کردند.

موسسه افکارسنجی «TNS» چندی پیش یک نظرسنجی در میان مردم انگلیس برگزار کرده بود که از آنها درباره خروج از اتحادیه اروپا پرسیده بود. بر اساس نتایج این نظرسنجی، 43 درصد از پاسخ‌دهندگان از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا حمایت کرده بودند در حالی تنها 41 درصد موافق ماندن انگلیس در اتحادیه اروپا بودند.

اما در نظرسنجی جدید موسسه «TNS»، که در میان مردم دیگر کشورهای عضو اتحادیه اروپا درباره ماندن یا خروج انگلیس از این اتحادیه برگزار شد، اکثر شرکت‌کنندگان خواستار باقی ماندن انگلیس در این اتحادیه بودند.