«ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو امروز میزبان «رئوی ریولین» رئیس‌ رژیم صهیونیستی بود و در خصوص همکاری‌های دوجانبه با وی گفت‌وگو کرد.

آنطور که اداره مطبوعاتی پیمان آتلانتیک شمالی گزارش داده، استولتنبرگ پس از این دیدار در میان خبرنگاران گفته که «اسرائیل در 20 سال اخیر از شرکای فعال ناتو بوده است.»

پیمان ناتو که برای جلوگیری از حمله شوروی سابق به بلوک غرب ایجاد شد، حالا 57 سال پس از تأسیس، 28 عضو دارد. ناتو پس از فروپاشی شوروی به دنبال نزدیک شدن به سمت مرزهای روسیه رفت و زمزمه‌های پیوستن اوکراین به آن، خشم مسکو را برانگیخته است.

دبیرکل ناتو در حضور رئیس رژیم صهیونیستی به عملیات شهادت‌طلبانه اخیر 2 جوان فلسطینی در یک رستوران در تل‌آویو اشاره کرد و ضمن تسلیت به جامعه صهیونیستی به دلیل کشته شدن 4 صهیونیست در این حمله تسلیت گفت و ادامه داد: «ایستادگی در برابر نفرت، ارزش مشترک همه ملت‌هاست.»

اسرائیل از سال 1952 اولین توافق نظامی دوجانبه با آمریکا را امضا کرد و با امضای یادداشت تفاهم نوامبر 2010، شمار این توافقات را به 30 عدد رساند. صهیونیست‌ها اما عضو ناتو نیستند.

دبیرکل ناتو در سخنان خود نیم‌نگاهی به نزدیک‌تر شدن همکاری‌های‌ها با تل‌آویو داشت و گفت: «منتظر افتتاح هیئت اسرائیلی در مقر ناتو هستم.»