«بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی در واکنش به انتقادات «موشه یعلون» وزیر جنگ سابق و ادعای او در خصوص تهدید نبودن ایران برای اسرائیل، او را به صادق نبودن متهم کرد.

نتانیاهو انتقادات یعلون را حملات سیاسی که نباید به آنها توجه کرد خوانده و گفت: «امنیت، یک مسئله جدی است. شما نمی‌توانید چهار ماه قبل طی کنفرانسی در مونیخ بگویید ایران یک تهدید وجودی برای اسرائیل است و امروز در کنفرانس هرتزلیا بگویید ایران تهدید وجودی برای اسرائیل نیست.»

وی همچنین افزود: «شما نمی‌توانید زمانی که بخشی از قدرت هستید، آن را کاملا قابل اعتماد بخوانید و زمانی که از آن بیرون رفته‌اید، کاملا ضد آن صحبت کنید.»

حزب صهیونیستی «لیکود» نیز در انتقاد از اظهارات یعلون، وی را به داشتن مواضع متناقض و بی‌ثبات متهم کرد.

لیکود که ریاست آن را نتانیاهو برعهده دارد، درپی اعلام کاندیداتوری یعلون در انتخابات آتی برای سمت نخست وزیری این رژیم، تغییر مواضع او را مضحک توصیف کرد.

در بیانیه صادر شده از سوی این حزب آمده است: «همین چند ماه قبل بود که وی گفت ایران نگرانی حیاتی برای اسرائیل است، (اما) امروز وقتی که در کنفرانس هرتزلیا به سیاستمدار تبدیل شد، اعلام کرد که اسرائیل با هیچ تهدیدی مواجه نیست. پوست عوض کردن سریع یعلون مسخره است.»

وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی امروز (پنجشنبه) در کنفرانس امنیتی هرتزلیا اعلام کرد که هیچ تهدیدی از سوی ایران متوجه اسرائیل نیست زیرا برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی در برجام محدود شده است. وی همچنین اعلام کرد که برای نخست وزیری این رژیم نامزد خواهد شد.