وزارت کشور عربستان در بیاینه‌ای، اعلام کرد هرگونه فراخوان جمع‌آوری کمک بدون مجوز برای معارضان سوری ممنوع است.

به گزارش وبگاه شبکه «الاخباریه»، وزارت کشور عربستان اعلام کرده که فراخوان‌هایی مخالف قانون از طریق شبکه‌های ارتباط جمعی و پیامک رصد شده که خواستار جمع‌آوری کمک به «برادران مان» در سوریه و افراد متضرر در مناطق درگیر بوده‌اند.

«منصور الترکی» سخنگوی وزارت خارجه عربستان از شهروندان و افراد مقیم این کشور خواست در مورد این گونه فراخوان‌های بدون مجوز جانب احتیاط را رعایت کنند و کمک‌های خود را در اختیار مسئولان و ارگان‌های رسمی قرار دهند.

سخنگوی وزارت کشور عربستان افزود: «مرکز کمک‌رسانی و انجام فعالیت‌های بشردوستانه «ملک سلمان» و کمپین ملی حمایت از برادران سوری اقدام به ارائه کمک‌ به افراد مستحق در خارج از پادشاهی عربستان می‌کنند.»

وزارت کشور عربستان تأکید کرده است که همه کسانی که به جمع کمک‌های بشردوستانه بدون مجوز دعوت کرده یا در آن فعالیت دارند، باید در چارچوب قوانین موضوعه عربستان گام بردارند و الاحساب‌های بانکی آن‌ها مسدود خواهد شد.

وزارت کشور عربستان به اتباع خود هشدار جدی که در صورت مشاهده موارد زیرپاگذاشته شدن این دستور، متخلفین از کشور اخراج خواهند شد.

این در حالی است که یک منبع در وزارت خارجه عراق شنبه (امروز) نسبت به جمع آوری کمک‌های مالی در عربستان برای داعش هشدار داد و خواستار توضیح عربستان در این خصوص شد.

اظهارات این منبع عراقی در وزارت خارجه این کشور بعد از آن صورت گرفت که «منصور الترکی» سخنگوی وزارت خارجه عربستان روز گذشته (جمعه)، گفته بود که حضور نیروهای الحشدالشعبی در آزادسازی فلوجه، موجب شده است تا مردم عربستان اقدام به جمع‌آوری کمک‌های مالی برای داعش کنند.

وزارت خزانه‌داری آمریکا نیز جمعه (دیروز) در گزارشی اعلام کرد که توانسته است کانال‌هایی را در کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس رصد کند که همچنان به حمایت مالی از داعش و تروریست‌های القاعده در عراق و سوریه ادامه می‌دهند.