«نفتالی بنت» یکی از شرکای مهم ائتلافی «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در کابینه، متعهد شده است که اگر دولت فلسطینی تشکیل شود، از ائتلاف حکومتی نتانیاهو کناره‌گیری می‌کند.

خبرگزاری اسپوتنیک گزارش کرد، بنت که ریاست حزب «خانه یهود» را برعهده دارد این اظهارات را در واکنش به اظهارات روز سه‌شنبه نتانیاهو زد که گفته بود آمادگی دارد در خصوص طرح صلح عربی برای رسیدن به راه‌حل درگیری با فلسطین که شامل «راه‌حل دو دولتی» می‌شود، وارد مذاکره شود.

بنت در مصاحبه با کانال 2 تلویزیون اسرائیل گفت: «در حالیکه ما اینجا هستیم، هیچ دولت فلسطینی در بزرگراه شماره شش وجود ندارد. ما دیواری مقابل اشتباهات تاریخی می‌شویم. اگر بحث مرزهای 1967 و تقسیم‌بندی اورشلیم مطرح شود، نه تنها دولت را ترک می‌کنیم بلکه آن را فرو می‌ریزیم».

طبق گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، حزب خانه یهود، هشتمین نماینده پارلمان رژیم صهیونیستی است و عقب‌نشینی آنها از کابینه نتانیاهو موجب می‌شود که نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نتواند حمایت اکثریتی در پارلمان را حفظ کند.

حزب خانه یهود در حال لابی کردن در جهت منافع نیم میلیون شهرک‌نشین صهیونیست است که در قلمروهای اشغالی و کرانه باختری و قدس شرقی زندگی می‌کنند. بنت از سال 2015 بعنوان وزیر آموزش تل‌آویو و از سال 2013 بعنوان وزیر امور صهیونیست‌های خارج نشین فعالیت دارد.

روز دوشنبه هفته جاری، نتانیاهو به پارلمان رژیم صهیونیستی اعلام کرد که طرح صلح عربی که عربستان آن را در سال 2007 ارائه داده، عناصر مثبتی دارد که می‌تواند مذاکرات سازنده با فلسطینیان را احیا کند.

بر اساس این گزارش، فلسطینیان خواستار به رسمیت شناخته شدن دیپلماتیک دولت مستقل خود در قلمروهای کرانه باختری از جمله قدس شرقی و نوار غزه هستند.