یک منبع آگاه در شرکت فرانسوی توتال از خسارت سنگین این شرکت از اعتصاب های اخیر خبر داد.
 
بر اساس سندی که این خبرگزاری از یکی از مدیران توتال به دست آورده، اعتصاب پالایشگاه های فرانسه باعث شده است تا خسارات سنگینی به توتال وارد شود.
 
اعتصاب های اخیر، که در چارچوب اعتراض به اصلاح قوانین کار فرانسه به اجرا در آمد، باعث شد تا از دو هفته پیش تاکنون، پالایشگاه های توتال به تعطیلی کشیده شود. 
 
بر اساس این گزارش، میشل شارتون، مدیر بخش پالایش و شیمی گروه توتال در اروپا، در مکاتبه ای داخلی اظهار داشته است این شرکت هر هفته بین 40 تا 45 میلیون دلار از محل اعتصاب های کارگری زیان دیده است.
 
به گفته این مدیر توتال، زیان واقعی شرکت بیش از ارقام است. چرا که زحمات چهار سال اخیر شرکت در راستای بهبود بازاریابی و جلب اطمینان مشتریان پایمال شده است.
 
از سوی دیگر، رسانه ها گزارش دادند اعتصاب ها به مترو پاریس نیز سرایت کرده است. بی بی سی گزارش داد کارکنان مترو پاریس و حومه بیش از یک هفته مانده به آغاز مسابقات فوتبال یورو 2016، به صف اعتصاب کارکنان راه آهن ملی فرانسه پیوستند تا سیستم حمل و نقل این کشور را بیش از پیش فلج کنند.
 
علاوه بر این، انتظار می رود که کارکنان بنادر نیز در همراهی با معترضین دست از کار بکشند. اتحادیه های کارگری در اعتراض به لایحه اصلاح قانون کار دست به اعتصاب زده اند.