آمار تازه‌ای به دست اسکای‌نیوز رسیده است که نشان می‌دهد دوربین‌های جاسوسی بی‌شماری در جاده‌های انگلیس نصب شده‌ است.

اسکای‌نیوز نوشت، تعداد تصاویر ثبت شده دوربین‌های نظارت بر جاده‌های انگلیس بسیار بالا بوده که همین مساله نشان از وجود تعداد بی‌شمار دوربین‌های نصب شده دارد.

این دوربین‌های شماره پلاک خودروها را ثبت و مسیر حرکت خودروها را نیز ثبت می‌کنند. در واقع با هر عبور خودرو، این اطلاعات در مرکز ذخیره اطلاعات ثبت ضبط می‌شود و به راحتی برای افسران پلیس قابل دسترسی است.

برای مثال تنها طی یک هفته در ماه اکتبر سال گذشته، این دوربین‌های نظارتی روزانه بیش از 34 میلیون تصویر خودروهای عبوری را ثبت کرده‌اند.

نیروهای پلیس انگلیس این پایگاه داده را بررسی و جست‌وجوی لازم را در آن انجام می‌دهند و آمار نشان می‌دهد در سال 2014 افسران پلیس نزدیک به 400 هزار مورد جست‌وجو در این اطلاعات انجام داده‌اند.

دفتر کمسییونر اطلاعات با آگاهی از این آمار، ابراز نگرانی کرد. یکی از مسئولین این سازمان به اسکای نیوز گفت باید درباره میزان موارد ثبت شده و اطلاعات جمع‌آوری شده، سوال کرد.

نیروهای امنیتی انگلیس مدعی شدند، امکان ثبت و ذخیره پلاک خودروهای عبوری این امکان را به پلیس می‌دهد تا جلوی موارد مشکوک به جرم را بگیرد.

 افراد زیادی روزانه تنها مسیر خانه تا محل کار را می‌پیمایند و هیچ اشتباهی مرتکب نمی‌شوند و انسان‌های بی‌گناهی هستند و مسیر آمد و شد آن‌ها هم ثبت و ذخیره می‌شود.