«دونالد ترامپ» کاندیدای ریاست جمهوری آمریکا اولویت‌های سیاست خارجی خود را اعلام و گفت از جمله آن، فشار بر چین و ازسرگیری مذاکرات آب‌وهوایی پاریس است.

به نوشته گاردین، کاندیدای جمهوری‌خواه ریاست جمهوری آمریکا در گفت‌وگو با رویترز گفت تمایل دارد با تغییر در سیاست آمریکا درباره «ملت منزوی کره شمالی» با «کیم جونگ اون» رهبر این کشور گفت‌وگوهایی داشته باشد تا برنامه اتمی پیونگ‌یانگ را متوقف کند.

وی در گفت‌وگو با رویترز همچنین گفت که هیچ مشکلی برای گفت‌وگو با رهبر کره شمالی ندارد ولی درباره جزئیات چنین دیداری سخن نگفت.

ترامپ در ادامه گفت با فشار بر چین که تنها حامی اقتصادی کره شمالی است، راه حلی برای مسایل مربوط به پیونگ یانگ پیدا می‌کند.

وی در ادامه گفت که قصد دارد در آینده رویه رابطه با «دیوید کامرون» نخست وزیر انگلستان را تغییر دهد. ترامپ افزود، اگر رئیس جمهور شود انتظار دارد رابطه خوبی میان وی و کامرون برقرار باشد.

کامرون پیش از این در جلسه پارلمان انگلیس با انتقاد از اظهارات ترامپ که به صراحت خواستار ممنوعیت ورود مسلمانان به خاک آمریکا شده بود، آن را تفرقه انگیز، احمقانه و اشتباه خوانده بود. نخست وزیر انگلستان در آن زمان گفته بود اگر ترامپ به انگلیس سفر کند، تمام کشور را علیه او متحد خواهد کرد.

بعد از این اظهارات کامرون، ترامپ با انتقاد از انتقادات کامرون علیه خودش گفته بود که به اظهارات کامرون اهمیت نمی‌دهد اما چند روز پیش در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی آی تی‌وی گفت «به نظر می‌رسد قرار نیست ما رابطه خوبی با هم داشته باشیم.»

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در ماه نوامبر سال جاری میلادی با رقابت نامزد جمهوری‌خواه و دموکرات برگزار می‌شود.