به گفته "سیمور هرش" محقق بزرگ و روزنامه نگار مطرح آمریکایی،هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه دولت اوباما و نامزد کنونی حزب دموکرات ایالات متحده، دستور ارسال گاز سارین به شورشیان داعش در سوریه را تایید کرده است. انتشار این رسوایی ضد بشری، می تواند بیش از گذشته دموکراسی آمریکایی آن هم با طعم گاز سارین را زیر سوال ببرد.حال مردم نگون بخت آمریکا در این باید از بین بد و بدتر (کلینتون-ترامپ) یکی را برای اجاره نشینی کاخ سفید گزینش کنند.
 
 
هرش در دو مقاله  خود گزارش نموده که کابینه اوباما به دروغ دولت بشار اسد را به دلیل استفاده از گاز سارین برای حمله به مردم متهم کرده بود، و از این طریق در صدد بود تا بهانه ای برای حمله آمریکا به سوریه بتراشد. علاوه بر این هرش به گزارش سازمان اطلاعات انگلیس اشاره نموده که در آن گفته شده بود منشا گاز ساردین استفاده شده در حملات صورت گرفته در سوریه، ذخایر و انبارهای تجهیزاتی اسد نبوده است.  
 
 
هرش سپس سخن از توافقی محرمانه میان کابینه اوباما و رهبران ترکیه، عربستان سعودی و قطر در سال 2012 به منظور ترتیب دادن یک حمله با استفاده از گاز ساردین به میان آورد، حمله ای که قرار بود مقصر آن دولت اسد معرفی شود تا آمریکا توجیهی برای حمله به سوریه و براندازی دولت اسد پیدا کند. "بر اساس مفاد این قرارداد، تامین مالی این طرح را ترکیه، عربستان و قطر عهده دار شده بودند؛ و سی.آی.ای با کمک ام.آی6 مسئول تحویل گرفتن تجهیزات این حمله از زرادخانه های قذافی، و انتقال آن به سوریه بودند. 
 
 
 
البته هرش در گزارش خود نگفته که این "تجهیزات و تسلیحات" شامل مواد شیمیایی مورد نیاز برای ساخت گاز سارین که در ذخایر تسلیحاتی لیبی وجود داشت، می شده، لیکن گزارشات مستقل چندی وجود دارد که نشان می دهد قذافی در آن زمان چنین موادی را در زرادخانه های خود دارا بوده است، و اینکه کنسولگری آمریکا در بنغازی در لیبی زیر پوشش امور دیپلماتیک، در واقع برای انتقال سلاحهای قذافی به سوریه از طریق ترکیه فعالیت می کرده است.
 
بنابراین هرش تنها خبرنگاری نیست که پرده از این مطلب برمی دارد. در حقیقت "کریستوف لنمن" در همین رابطه در تاریخ 7 اکتبر 2013 مقاله ای با این عنوان نوشته بود: "مقامات عالیرتبه آمریکایی و سعودی مسئول سلاحهای شیمیایی سوریه هستند." در این مقاله لنمن از منابعی کاملا متفاوت از آنچه که هرش از آنان نقل قول کرده بود، استفاده کرده و عنوان نمود: "شواهد ما را مستقیما به کاخ سفید، "مارتین دمپسی رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا، "جان برنان" رئیس سازمان سیا، "شاهزاده بندر" رئیس سازمان اطلاعات عربستان و وزیر کشور عربستان سعودی هدایت می کنند."
 
 
 
به جز اینها بررسی شواهد و مدارک ارائه شده توسط دو تحلیلگر معروف آمریکایی، به آنجا می رسد که " تفسیر اعلام شده از سوی دولت ایالات متحده از بررسی اطلاعات جمع‌آوری شده قبل و بعد حمله 21 آگوست، نمی تواند درست باشد."
 
با این وجود در حال حاضر و برای نخستین بار، هرش از نقش هیلاری کلینتون در این بازی سخن گفته است. در مصاحبه ای، از وی در خصوص وزیر امور خارجه وقت در جریان کنسولگری آمریکا در بنغازی سوال شد، عملیاتی که طی آن ذخایر گاز ساردین از زرادخانه های قذافی تحویل گرفته شد تا به شورشیان سوری تحویل داده شود. هرش در پاسخ بیان کرد: کنسول آمریکایی که در آن جریان کشته شد، آنطور که من متوجه شده ام، شخصی نبود که بخواهد مقابل سیا و تصمیمات آن بایستد. در حقیقت همانطور که پیش از این نوشته ام، در همان روز عملیات، وی با رئیس پایگاه سیا و سازمان حمل و نقل دریایی جلسه داشت. بدون شک او در این عملیات نقش داشته و در جریان جزئیات مسائل بوده است...
 
 
گزارشگر برنامه سپس پرسید: به نظر شما چرا ایالات متحده تا این حد بر براندازی دولت اسد اصرار دارد، در حالی که همه می دانیم در این صورت گروههای تروریستی تمامی سوریه را اشغال کرده و بیش از پیش قدرت خواهند گرفت؟ در پاسخ به این سوال هرش گفت: ... هیچ کس نمی داند چرا. سیاست ایالات متحده همواره بر علیه اسد بوده است. همین، و نقطه. ...
 
 
 
لیکن هرش اشتباه می کرد. حتی اگر هیچ کس مایل به پاسخ به این سوال نباشد، دلیلی کاملا واضح برای اتخاذ این سیاست و سیاستهای مشابه آن از سوی ایالات متحده وجود دارد. با حمایت از گروههای تروریستی در مقابل اسد، آشوب بیشتری منطقه را در بر خواهد گرفت، و ادامه این اوضاع به لحاظ اقتصادی به نفع آمریکا، و متحد آن عربستان سعودی، و به ضرر روسیه و چین خواهد بود. نهایتا اریستوکراسی(رویه حکومتی) آمریکا بر جهان ادامه یافته و تقویت خواهد شد، روالی که از پایان جنگ جهانی دوم آغاز شده و ادامه یافته است.
 
سارین چیست؟
 
سارین یک سم کشنده دست‌ساز انسان است که رنگ، مزه یا بو ندارد. اگر چه این سم به صورت مایع تولید می‌شود، نقطه تبخیر پایین آن باعث می‌شود که هنگامی در محیط قرار می‌گیرد، به سرعت تبدیل به گاز شود. سارین که پرسنل نظامی آن را GB هم می‌نامند، در سال 1938 به عنوان آفت‌کش در آلمان تولید شد، اما از هنگام به بعد بوسیله بسیاری از دولت‌ها به عنوان یک سلاح شیمیایی عصبی (گاز اعصاب) شناخته می‌شود.
 
 
گازهای اعصاب سمی‌ترین و سریع‌الاثرترین سلاح‌های شیمایی موجود در جهان هستند.
 
سارین مانند بسیاری از آفت‌کش های ارگانوفسفاتی که ساختار مولکولی شبیه آن دارند، مانع از به اصطلاح "خاموش شدن" غدد و عضلات بدن می‌شود، به عبارت دیگر این بخش‌های بدن به طور مداوم در حالت تحریک‌شده باقی می‌مانند. حتی یک قطره کوچک سارین روی پوست فرد باعث تشنج عضلانی و تعریق شدید در او می‌شود.
 
افرادی که در معرض مقادیر زیادی سارین قرار گرفته‌اند، اگر به فوریت درمان نشوند، به سرعت کنترل‌شان بر کارکردهای بدنی‌شان را از دست می‌دهند، و ممکن است به حالت اغما بروند و دچار نارسایی تنفسی شوند.گاز سارین می‌تواند استنشاق شود یا از طریق پوست یا چشم‌ها جذب شود. شکل مایع سارین به آسانی با آب مخلوط می‌شود و در صورت خورده شدن می‌تواند مرگبار باشد.
 
علیرغم خطرات سارین، مواد شیمیایی سازنده این ترکیب مرگبار در برخی از کشورها به طور تجاری در دسترس هستند. فرآیند تولید سارین پیچیده و بسیار خطرناک است، اما این وضعیت مانع از آن نشده است که گروه‌های تروریستی به ساختن و استفاده از آن اقدام نکنند. یک فرفه ژاپنی (آئوم) در دو حمله در سال‌های 1994 و 1995 گاز سارین را در ایستگاه‌های مترو رها کردند، و باعث مرگ 21 نفر و مجرو ح شدن صدها، مشکلات بینایی موقتی در حدود هزار نفر شدند.
 
 
 
سارین به عنوان یک سلاح شیمایی بوسیله دولت‌ها و گروه‌های نظامی هم به کار رفته است. دولت عراق در سال 1988 از سارین به عنوان سلاح شیمیایی در شهر کردنشین حلبچه استفاده کرد و باعث کشته شدن 3000 تا 5000 نفر و آسیب دیدن هزاران نفر دیگر شد. متاسفانه ما امروز شاهد این موضوع هستیم که؛ مجموعه ای از مواد شیمیایی مخرب با دلالی افرادی مانند هیلاری کلینتون بدست گروهای ددمنش فوق افراطی افتاده است و در سوریه عراق با این مواد سمی خطرناک در سوریه و عراق جولان می دهند. حال که از ستاد انتخاباتی این خانم دلال بمب شیمیایی، بوی گاز سارین به مشام می رسد باید دید آیا مردم آمریکا می توانند انگشت خود را زیر نام هیلاری جوهری کنند یا خیر.