به گزارش پارس به نقل از ایسنا، به نوشته روزنامه دیلی میل، هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه سابق آمریکا در جریان سخنرانی خود در دانشگاه جورج تاون، واشنگتن دی – سی، نقش رهبری زنان را در درگیری‌ها و روابط خارجی ترغیب کرد و البته گفت که ایالات متحده باید احترام و توجه خود را به آنهایی که علیه‌شان می‌جنگد، نشان دهد و با آنها از لحاظ روانی همدردی کند.

سخنان کلینتون که بطور گسترده در رسانه‌ها پخش شد با انتقادهایی مواجه بود و بسیاری موضع "مضحک "وی را در قبال دشمنان ایالات متحده به شدت مورد نقد قرار دادند.

شبکه خبری فاکس نیوز گزارش داد، بسیاری از شنوندگان و مخاطبان کلینتون 67 ساله، موضع وی را درباره مفهوم پایه‌ای حملات هوایی آمریکا علیه داعش در عراق و سوریه محکوم کردند. به طوری که یکی از کاربران توییتر در پاسخ به صحبت‌های هیلاری کلینتون نوشت: شما هیچ درک درستی از داعش یا دشمنان دیگر آمریکا ندارید. همدردی با قاتلان تنها ضامن سقوط و زوال شماست.

همچنین کارل روو، مشاور سابق جورج بوش پسر محبت‌های کلینتون را نادرست خواند.

کلینتون در جریان این سخنرانی خطاب به حضار گفت: زنان نباید تنها قربانیان درگیری‌ها باشند. آنها سفیران صلح و تغییر هستند. زنان می‌توانند به حل مشکلات و تعیین راه‌حل‌ها نائل آیند.