انفجار در سه چاه نفتی شهر «کرکوک» و محاصره تروریستها در جنوب فلوجه از جمله تحولات مهم امروز در عراق است.

نبرد با داعش و محاصره تروریست‌ها در استان الانبار و به طور مشخص جنوب فلوجه، انفجار در چاه‌های نفتی فلوجه، تاکید نخست‌وزیر بر ضرورت رفع اختلافات داخلی و انفجار در شمال بغداد از جمله اخبار روز جاری در کشور عراق است.

العبادی: پیروزی بر داعش مستلزم کنار گذاشتن اختلافات داخلی است

«حیدر العبادی» نخست‌وزیر عراق، چهارشنبه (امروز) از همه طرف‌های سیاسی عراق خواست با کنارگذاشتن اختلافات و پشتیبانی نیروهای امنیتی در نبردهای آزادسازی اراضی عراقی، از نیروهای امنیتی کشور حمایت کنند.

بر اساس بیانیه دفتر نخست‌وزیری عراق، پیروزی نهایی بر داعش نیازمند کنارگذاشتن کلیه اختلافات و حمایت از نیروهای امنیتی در نبردها برای آزادسازی وجب به وجب خاک عراق است.

در این بیانیه آمده است: العبادی در بازدید از مقر فرماندهی عملیات مشترک، طرح بازپس‌گیری فلوجه و آماده شدن برای آزادسازی شهر موصل، را با فرماندهان نظامی بررسی کرد.

انفجار 3 چاه نفت در غرب کرکوک

یک منبع آگاه امنیتی در استان کرکوک، از انفجار در 3 چاه نفت واقع در میدان نفتی «خباز» در غرب کرکوک و توقف فعالیت آنها خبر داد.

وی در گفت‌وگو با «المدی پرس»، اظهار داشت: افراد مسلح ناشناس با استفاده از بمب، چاه‌های شماره 18، 33 و 39 واقع در روستای «الصابونجیه» در 30 کیلومتری غرب کرکوک را منفجر کردند. یک بمب نیز در نزدیکی چاه شماره 3 شناسایی و خنثی شد.

دیدار فرستاده ویژه سازمان ملل به عراق با «فواد معصوم»

«فواد معصوم» رئیس جمهور عراق، «یان کوبیچ» فرستاده ویژه سازمان ملل به عراق را به حضور پذیرفت.

بر اساس این گزارش دو طرف، سه‌شنبه (دیروز) با یکدیگر دیدار و و د‌رباره کمک به آوارگان، بازسازی مناطق آزادشده و تحولات جاری در عراق رایزنی کردند.

فلوجه در محاصره نیروهای مشترک عراقی

نیروهای مشترک عراقی با حمایت عشائر و نیروی هوایی ارتش این کشور، عملیات محاصره شهر فلوجه را با موفقیت انجام دادند.

در حالی که عملیات آزادسازی شهر فلوجه، از دو ماه پیش متوقف شده بود، از روز گذشته، بار دیگر از سر گرفته شد و مرحله اول آن که روز سه شنبه انجام شد با کشته شدن 60 تکفیری داعش با موفقیت به نتیجه رسید و از صبح امروز، مرحله دوم آن آغاز شد.

یک منبع آگاه نظامی عراق اعلام کرد که محاصره شهر فلوجه مقدمه آزادسازی نهایی آن است به ویژه که نیروهای مشترک عراقی به شکل قابل ملاحظه‌ای در حال پیشروی هستند و از سوی دیگر، مقاومتی از سوی تکفیری‌های داعش در این منطقه صورت نمی‌گیرد.

انفجار در شمال بغداد

یک منبع آگاه امنیتی عراق اعلام کرد که انفجار یک بمب که زیر خودروی یکی از کارمندان وزارت بازرگانی عراق، کار گذاشته شده بود، صبح امروز در منطقه «الاعظمیه» واقع در شمال بغداد به قربانی شدن دو عراقی منجر شد.

بر اساس این گزارش، کارمند مذکور کشته و یکی از شهروندان نیز زخمی شد. نیروهای امنیتی بلافاصله در محل حاضر شدند.