منابع دولتی هند اعلام کردند "نارندرا مودی،" نخست وزیر این کشور، 22 مه (دوم خرداد) در سفری رسمی به تهران با مقامات ارشد ایران دیدار خواهد کرد. 
 
سفر مودی به ایران گامی مهمی در راستای ایجاد توازن منطقه‌ای،همکاری تهران- دهلی نو در زمینه انرژی ،ارتباطات و سرمایه گذاری محسوب می‌شود.
چند هفته پیش نیز وزیران نفت،گاز طبیعی و خارجه هند به ایران سفر کرده بودند و زمینه را برای دیدار نخست وزیر هند به ایران فراهم کردند.
 
احتمال دارد "مودی" در این سفر به غیر از تهران، به بندر چابهار و میادین گازی ایران، که این کشور مایل به سرمایه گذاری در آنها است، نیز بازدید کند.
 
منابع دولتی هند اعلام کردند دراین سفر احتمال امضای توافق در خصوص میدان گازی "فرزاد ب" وجود دارد. 
دیدار با رهبر معظم ایران، رئیس جمهور، وزیر امور خارجه و تعدادی از مقامات از جمله برنامه‌های نخست وزیر هند است.
 
امضای قرارداد چابهار، توسعه همکاری‌های فرهنگی و سخنرانی در میان بازرگانان و تجار و یا شرکت در یک نشست فرهنگی را از دیگر برنامه‌های "مودی" در سفر به ایران عنوان شده است .
 
"غلام‌رضا انصاری،" سفیر ایران در دهلی نو، اظهار داشت در این سفر قرار است که نخست وزیر هند از رئیس جمهور برای سفر به این کشور دعوت کند. 
 
مودی پس از ایران به عربستان و امارات متحده عربی نیز سفر می‌کند. سفیر سابق هند در ایران اظهار داشت: این ایران با ایران گذشته فرق کرده است. این یک ایران جدید است، یک کشور جدید در غرب آسیا پدید آمده است که نمی‌توان آن را نادیده گرفت. به همین دلیل سیاست‌های پیشین در ارتباط با ایران دیگر کارساز نیست. پس از توافق هسته‌ای، ایران نقش پررنگی در معاملات بین‌المللی ایفا خواهد کرد و تعامل با این کشور دارای حائز اهمیت خواهد بود.
 
در دیدار نخست وزیر هند با مقامات ایران، گفتگوهایی درمورد مبارزه با تروریسم نیز صورت می‌گیرد.