عبدالسلام در تماس تلفنی با این شبکه افزود: راه حل امنیتی ،نظامی وسیاسی شامل دیدگاه فراگیر تاکید بر صلح ، امنیت ، ثبات و رفع محاصره از یمن وتوقف بدون توجیه تجاوز است.

وی ادامه داد: این دیدگاه همچنین شامل رفع اشکال مختلف محاصره وموانع موجود بر سر راه سفر یمنی ها وموانع اقتصادی تحمیل شده به بانک ها، و ورود کالا ونفت به بنادر یمن است.

عبدالسلام تصریح کرد این یک دیدگاه عملی ومنطقی است که طرف دیگر را ملغی نکرد وتقدیر از تلاش های جدی دولت کویت برای تحقق صلح ونتیجه مثبت گفت وگوها است.

وی تاکید کرد این دیدگاه نشان می دهد که ما درباره صلح جدی و خواهان امنیت وثبات هستیم به همین دلیل این دیدگاه عملی فراگیر وکلی را ارائه دادیم این در حالی است که طرف دیگر دیدگاهی جز دیدگاه امنیتی ونظامی ارائه نداد که در آن نشانه ای از دیدگاه سیاسی وجود ندارد.
عبدالسلام افزود : هیات ملی یمن روزانه برنامه ای برای کمیته آتش بس وهماهنگی درباره موارد نقض آتش بس توسط مزدوران عربستانی ارائه می دهد.

وی با اشاره به طرح شورای همکاری خلیج فارس گفت: این طرح مناسب نیست زیرا قبلا هم میان دو طرف مطرح شده است و با واقعیت امروز فرق دارد اما قطعنامه های شورای امنیت وشورای همکاری خلیج فارس اگر بر توافق تاکید کند این درست همان اصلی است که ما آن را در توافق نامه صلح ومشارکت ونشست گفت وگوی ملی مطرح کردیم.

عبد السلام تاکید کرد طرف دیگر از طرح شورای همکاری خلیج فارس فرار می کند زیرا این طرح آنها را متعهد به توافق می کند.

هیات ملی یمن روز گذشته دیدگاه انصار الله وکنگره مردمی یمن درباره راه حل سیاسی این کشور را بر اساس درخواست اسماعیل ولد شیخ فرستاده سازمان ملل به یمن مبنی بر ارائه پیشنهادهای دو طرف در خصوص چارچوب کلی گفت وگوها ارائه کرد.

در حالی که بیش از یک سال از تجاوز عربستان و ائتلاف عربی - آمریکایی به یمن می گذرد، دور جدید گفت وگوهای صلح یمن ٬ پنجشنبه گذشته و پس از ورود نمایندگان انصارالله و علی عبدالله صالح رئیس جمهوری سابق یمن در کویت آغاز شد.

گفت و گوهای قبلی در ماه دسامبر (آذر/دی) گذشته در ژنو ٬ بدون نتیجه پایان یافت.

عربستان با ائتلاف برخی کشورهای عربی منطقه و با همراهی آمریکا از ششم فروردین سال گذشته حملات گسترده ای را علیه یمن آغاز کرده تا«عبد ربه منصورهادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور را به حاکمیت بازگرداند و از قدرت گرفتن انقلابی های یمنی که امنیت شهرهای این کشور را تأمین می کنند، جلوگیری کند.

در اثر این حملات تاکنون هزاران یمنی از جمله صدها زن و کودک شهید یا زخمی شده و ده ها هزار نفر نیز آواره شده اند و به تأسیسات زیربنایی، خدماتی و درمانی این کشور آسیب های جدی وارد شده است