"اورن نهاری" کارشناس مسائل خاورمیانه تلویزیون رژیم صهیونیستی، اتهامات آمریکا در خصوص دست داشتن سعودی ها در حملات تروریستی 11 سپتامبر را "اتهام محض" و "توطئه" دانست (!)

وی مدعی شد: داستان از جایی شروع می شود که اسناد مربوط به کمیسیون تحقیقاتی در خصوص حوادث 11 سپتامبر که رد پای عربستان را در این حوادث نشان می دهد منتشر شد. طبق این اسناد، اسامه بن لادن طراح این حمله سعودی است و خانواده وی از معروفترین ثروتمندان سعودی هستند.

این در حالی است که بنا بر اسناد منتشر شده، عربستان سعودی ایدئولوژی وهابیت را به همه جهان منتشر می کند و 15 نفر از 19 تروریستی که هواپیما را ربودند و خودکشی کردند، دارای شناسنامه سعودی هستند. 28 صفحه از اسناد منتشر شده از کمیسیون تحقیقاتی محرمانه می باشد.

خانواده قربانیان این حادثه هم تاکید دارند که این اسناد نشان می دهد که عربستان پیش از وقوع این حادثه از این عملیات اطلاع داشته و زمینه را برای عملی شدن نقشه تروریستها فراهم کرده است.

این اسناد این گونه که ادعا می شود موجب فروپاشی روابط آمریکا با عربستان سعودی می شود.

اما کارشناس تلویزیون رژیم صهیونیستی گفت: علمکرد اوباما در این راستا چیست؟ وی راهکاری غیر از این ندارد که بررسی این اسناد را به یک کمیسیون تحقیقاتی به رهبری یک یا قاضی واگذار کند.

این کمیسیون از ژنرال جیمز کلاپر مسؤول آژانسهای جاسوسی 16 گانه آمریکا می خواهد که بندهای این اسناد را قرائت کند و در آن هنگام  قاضی تعیین کند که چه بخشهایی از این اسناد منتشر شود وچه بخشهای محرمانه باقی بماند.

تلویزیون رژیم صهیونیستی در ادامه، اظهارات اوباما را در این باره پخش کرد. اوباما گفت: اگر این امکان را به شهروندان آمریکایی اعطا کنیم که برخی دولتهای جهان را به میز محاکمه بکشانند، در مقابل این زمینه را فراهم می کنیم که شهروندان دیگر کشورها هم مسؤولین آمریکایی را به میز محاکمه بکشانند.