کمتر از 7 ماه به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا باقی مانده و نشست ها و بحث های انتخاباتی پیرامون موضوعات در میان دموکرات ها و جمهوری خواهان به اوج رسیده است.

پایگاه اطلاع رسانی "گلوبال ریسرچ" کانادا (Global Research)، در تحلیلی به یکی از موضوعات مهم اما غایب در نشست های انتخاباتی آمریکا پرداخت.

در حالی که در سال ها و ماه های اخیر هیچ روزی بدون مناقشات جنجال برانگیز و خطرناک بین آمریکا و کشورهایی مانند چین و روسیه نگذشته است، نامزدهای انتخاباتی جمهوری خواه و دموکرات از اشاره به بحث جنگ خودداری کرده اند.

اما می توان گفت که تحرکات اخیر در جهان خطر آن را در پی دارد که جنگی تمام عیار در جهان آغاز شود.

از جمله این مناقشات ها می توان به نزاع قدرت بین روسیه و ناتو در اروپا اشاره کرد؛ به طوری که ناتو هراز چندگاهی مانورهای گسترده در مناطق شرقی خود و هم مرز با روسیه انجام می دهد و روسیه نیز به منظور برقراری توازن قدرت، هر از چندی موشک های بالستیک فوق پیشرفته را آزمایش می کند.

جنگ داخلی در سوریه و تقابل میان نیروهای نیابتی روسیه و آمریکا از دیگر مثال های بارز مناقشه بین غرب و شرق است. به طوری که دولت آمریکا از تروریست های ضد بشار اسد و دولت روسیه از دولت بشار اسد و نیروهای مقاومت حمایت می کنند.

از دیگر مثال های مناقشات خطرناک بین آمریکا و شرق، می توان به مانورهای گسترده آمریکا با همکاری کره جنوبی و ژاپن در دریای چین جنوبی اشاره کرد که بارها مخالفت و هشدار چین را در پی داشته است.

اما این که چرا نامزدهای انتخاباتی آمریکا از پرداختن مستقیم به این موضوعات خطرناک نمی پردازند، می تواند به دلیل احتیاط این نامزدها برای حفظ حامیان ضد جنگ آنان باشد.

بعد از شروع جنگ آمریکا علیه ویتنام و نیز عراق، با آن که دولت آمریکا دلایل و توجیهاتی برای آن ارائه کرد، مخالفان جنگ در ایالات متحده به مخالفت با سیاست های دولت پرداختند.

در حال حاضر نیز به نظر می آید نامزدهای انتخابات پیش روی آمریکا، چه دموکرات و چه جمهوری خواه، به دلیل ترس از دست دادن حمایت گروه ها و افراد ضد جنگ، از اشاره مستقیم به نزاع ها و مناقشات آمریکا با سایر کشور ها خودداری می کنند؛ مناقشاتی که حتی می تواند آغاز کننده جنگ جهانی سوم باشد.