به نقل از روزنامه لبنانی الاخبار، برجسته‌ترین مساله‌ای که نبیه بری، رئیس پارلمان لبنان در دیدار با عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهوری مصر به بررسی آن پرداخت، تلاش جهت ایفای نقشی از سوی مصر در نزد عربستان برای ترغیب عربستان به دادن هدیه حدود چهار میلیارد دلاری به ارتش و دستگاه‌های امنیتی لبنان بود. چراکه پس از پایان سفر پنج روزه سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان به مصر، مرحله‌ای جدید و رو به جلویی در روابط میان قاهره و ریاض شکل گرفت که این امر نبیه بری را به این امر سوق داد تا از سیسی برای بازپس گرفتن این هدیه عربستان و جان بخشیدن به آن درخواست کمک کند.

رئیس پارلمان لبنان گفت: من نمی‌توانم علت صرف نظر در اعطای هدیه مالی عربستان به لبنان را درک کنم من توضیحی برای قطع این کمک نمی‌بینم و چنین تصمیمی به اندازه‌ای که به لبنان و لبنانی‌ها و همچنین ارتشی که متعلق به تمامی لبنانی‌هاست، ضرر می‌رساند، به گروه خاصی ضربه نمی‌زند. در این خصوص امیدوارم هستم که شما کمک کنید عربستان در این تصمیم بازنگری کند، با توجه به این که در گذشته نیز بحران‌هایی میان عربستان و لبنان رخ داده بود، اما عربستان همچنان کمک‌هایی را به ما اعطا می‌کرد و بهتر نیز این است که عربستان در حال حاضر کمک به ارتشی را که وارد ماموریت علیه تروریسم شده است، متوقف نکند.

سیسی نیز تصریح کرد: مصر از لبنان چیزی جز آنچه که لبنانی‌ها برای خودشان می‌خواهند، نمی‌خواهد و مصر میان یک لبنانی با لبنانی دیگر تفاوت قائل نمی‌شود.

بری نیز عنوان داشت: ما از شما می‌خواهیم تا از طریق تلاش برای همگرایی میان ایران و عربستان به ما کمک کنید. من شخصا در این خصوص فعالیت‌هایی کرده‌ام اما شما می‌دانید که چه در یمن رخ داد و مانع از این تلاش‌ها شد. قرار است مذاکرات یمنی‌ها در کویت صورت بگیرد و من معتقدم که فرصتی برای پیشبرد به سمت تحقق همگرایی میان تهران و ریاض وجود دارد.

سیسی نیز پاسخ داد: روابط ما با ایران مستحکم است و قطع رابطه‌ای میان ما وجود ندارد به همین ترتیب ما می‌توانیم با ایران صحبت کنیم و طبعا با عربستان نیز می‌توانیم صحبت کنیم. موضع ما در قبال سوریه نیز ثابت است. ما در مسیر تصمیمی که مردم سوریه می‌گیرند حرکت می‌کنیم. ما مواضعی علیه افراد یا طرف‌هایی اتخاذ نمی‌کنیم.