به گزارش پارس به نقل از فارس، نیروهای امنیتی لبنان دو عنصر تروریستی که برای منفجر کردن یک خودروی بمب‌گذاری شده در پایتخت این کشور آماده می‌شدند، دستگیر کرد.


به گزارش وبگاه خبری «العهد»، این دو شهروند لبنانی بازداشت شده توسط نیروهای امنیتی، برای اجرای طرح تروریستی خود در بیروت از یکی از سرکردگان گروه «داعش» در منطقه «قلمون» سوریه دستور گرفته بودند.

بر اساس این گزارش، نیروهای امنیتی لبنان دو شهروند لبنانی به نام‌های اختصاری « ط. أ. ک» و «م. ح. أ» را پس از عملیات رصد و پیگیری دستگیر و پس از بازجویی به دادستانی نظامی این کشور تحویل دادند.

این گزارش حاکی است که نتایج بازجویی اولیه نشان داد که این دو شهروند لبنانی به دستور یکی از سرکردگان گروه داعش در منطقه قلمون سوریه به نام اختصاری «ح. ح. ع» به دنبال منفجر کردن یک خودروی بمب‌گذاری شده در بیروت بودند.

نیروهای امنیتی لبنان در پی وقوع عملیات تروریستی دو روز گذشته در کویت و تونس، در راستای تامین امنیت این کشور و جلوگیری از وقوع حملات انتحاری احتمالی،‌ تدابیر امنیتی خود را در همه مناطق افزایش دادند.

یک منبع امنیتی لبنان تاکید کرد که در این کشور هسته‌های تروریستی خاموش وجود دارند که بیم آن می‌رود از تبلیغات تحریک آمیز پس از انتشار رسوایی رومیه (فیلم شکنجه بازداشت شدگان سلفی) سوء استفاده کرده و اقدامی (علیه امنیت ملی) انجام دهند.

نیروهای امنیتی لبنان از سال گذشته در پی وقوع چند انفجار تروریستی در بیروت، طرح امنیتی را در برخی مناطق اجرا کرده و بسیاری از عوامل تروریستی را بازداشت کرده‌اند. پیش از این گزار ش‌هایی درباره همکاری برخی هسته‌های تروریستی در لبنان با گروهک‌های تروریستی «داعش» و «جبهه النصره» منتشر شده بود.