به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی، دستگاه قضایی لبنان میشل سماحه، از وزیران سابق این کشور که با سوریه و مقاومت ارتباط نزدیکی دارد را به 13 سال حبس با اعمال شاقه محکوم کرد.

پیشتر دادگاه نظامی لبنان حکم آزادی میشل سماحه، وزیر اطلاع رسانی و رسانه‌های پیشین لبنان به قید ضمانت مالی را صادر کرده بود.

میشل سماحه از اوت 2012 به اتهام "برنامه‌ریزی مشترک با علی مملوک، رئیس سازمان اطلاعات ملی سوریه برای انتقال مواد منفجره از سوریه به لبنان و تصمیم برای ترور برخی شخصیت‌های لبنانی" در بازداشت به سر برده است.

دادگاه نظامی لبنان میشل سماحه را به اتهام وارد کردن مواد منفجره از سوریه به لبنان برای انجام عملیات تروریستی به چهار سال و نیم حبس محکوم کرده بود، اما دولت و سیاستمداران لبنانی با اعتراض به این حکم خواهان محاکمه مجدد وی شدند و پس از محاکمه مجدد تصمیم گرفته شد سماحه به دلیل سپری کردن ممدتی از دوره محکومیت، آزاد شود.

حکم آزادی وی با مخالفت و اعتراض جریان 14 مارس لبنان که مورد حمایت عربستان سعودی است مواجه شد. یکی از دلایل استعفای اشرف ریفی، وزیر دادگستری سابق لبنان که از مهره‌های اصلی عربستان سعودی محسوب می‌شود، آزادی میشل سماحه بود.