به دنبال پیشنهاد «محمود عباس» رئیس‌ تشکیلات خودگردان فلسطین با نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در راستای مذاکرات سازش، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی روز دوشنبه (دیروز) اعلام کرد که منتظر چنین دیداری است.

روزنامه صهیونیستی جروزالم‌پست گزارش کرد، نتانیاهو به خبرنگاران در دیداری با «لوبومیر زائورالک» وزیر خارجه چک که به سرزمین اشغالی سفر کرده بود، گفت: «چند روز قبل در تلویزیون اسرائیل، شنیدم که محمود عباس می‌گوید که اگر من از او برای دیدار دعوت کنم، او برای دیدار با من (نتانیاهو) می‌آید. من بار دیگر او را دعوت می‌کنم. من برنامه‌های این هفته خود را کنار می‌گذارم و روزی که بتواند بیاید، من آنجا خواهم بود».

عباس در مصاحبه‌ »کانال 2» روز پنجشنبه هفته گذشته گفت که آمادگی دارد «در هر زمانی» با نتانیاهو دیدار کند.

وی در اینباره گفت: «و به هرحال پیشنهاد دیدار با او (نتانیاهو) را مطرح کردم».

عباس در آن مصاحبه حاضر نشد جواب دهد که پاسخ نتانیاهو به این پیشنهاد چیست و گفت: «او به شما خواهد گفت».

«نبیل ابو رودینه» سخنگوی تشکیلات خودگردان فلسطین بعد از اظهارنظرات نتانیاهو گفت که عباس یک صلح منصفانه بر اساس «حقانیت و توافقات بین‌المللی که از قبل به امضا درآمده است، می‌باشد. موضع ما این است که اسرائیل باید راه‌حل دو دولتی را بپذیرد و شهرک‌سازی را متوقف کند».

نتانیاهو روز دوشنبه اعلام کرد که اگر با عباس دیدار کند، درباره موجی از ناآرامی‌ها و درگیری‌ها که از اکتبر تاکنون به شهادت 200 فلسطینی و کشته شدن 28 صهیونیستی منجر شده است، گفت‌وگو خواهد کرد.

وی اینگونه ادامه داد: «ما موضوعات زیادی برای بحث داریم اما اولین موضوع، پایان دادن به کمپین تحریک‌آمیز فلسطینیان برای قتل اسرائیلی‌ها است».