به نقل از آسوشییتدپرس ؛ مقامات قضایی اندونزی، یک شهروند سنگاپوری را که به صادرات غیرقانونی تجهیزات مخابراتی به ایران متهم است، به آمریکا مسترد کرد.

 
"لیم یانگ،" از یک سال و نیم پیش در اندونزی بازداشت بوده است و با نام مستعار "استیون لیم" به صادرات برخی تجهیزات و فناوری مربوط به سامانه مخابراتی می‌پرداخت.
 
بازداشت یک سنگاپوری به اتهام صادرات غیرمجاز به ایران+ تصاویر
 
لیم متهم است که در صادرت هزاران دستگاه ارتباطات رادیویی به ایران در سال‌های ۲۰۰۷ و ۲۰۰۸ (1386 و 1387) مشارکت داشته است. ادعا شده است تعدادی از این دستگاه‌ها در برخی تجهیزات انفجاری کشف شده در عراق به کار رفته بود.
 
این مرد 42 ساله از ۶ سال پیش تاکنون تحت تعقیب مقامات قضایی آمریکا قرار داشت. قرار است "لیم" در دادگاه منطقه‌ای کلمبیا به اتهام مشارکت در انتقال ادعایی هزاران "ماژول فرکانس رادیویی" از آمریکا به ایران، محاکمه شود. این ادعا حاکی است ۱۶ فقره از این ماژول‌ها چندی بعد در بمب‌های دست‌ساز عمل‌نکرده در عراق یافت شده‌اند. 
 
مقام‌های آمریکایی ادعا می‌کنند "لیم" مقصد ماژول‌های فرکانس را سنگاپور اعلام کرده؛ اما آنها ابتدا از ایران و پس از آن از عراق سردرآورده‌اند.
 
بازداشت یک سنگاپوری به اتهام صادرات غیرمجاز به ایران+ تصاویر
 
 
لیم از اکتبر ۲۰۱۴ (مهر 1393) در اندونزی تحت بازداشت بوده است. او روز ۲۳ ژوئن سال ۲۰۱۰(2 تیر 89) دستگیر و به چندین فقره جرم از جمله تلاش برای اخاذی از آمریکا، قاچاق، صادرات غیرقانونی کالا از آمریکا به ایران، فریب دولت آمریکا و فریب نهادهای مجری قانون متهم شده است.
 
"مایکل استاین‌باخ،" دستیار مدیر بخش امنیت ملی پلیس اف بی آی آمریکا، درباره این مرد سنگاپوری گفت: صادرات غیرقانونی تجهیزات و فناوری آمریکا، یک خطر جدی برای امنیت کشور ما محسوب می‌شود. در این مورد خاص، تجهیزات آمریکایی در راستای ساخت مواد انفجاری در عراق به کار گرفته شده‌اند که جان نیروهای ائتلاف را به خطر انداختند.
 
بازداشت یک سنگاپوری به اتهام صادرات غیرمجاز به ایران+ تصاویر