رادیو ان پی آر آمریکا در مصاحبه با " دنیل گلاسر،" مقام ارشد وزارت خزانه داری این کشور در بخش منابع مالی تروریست‌ها، موضوع درآمدهای مالی داعش را مورد پرسش قرار داد. این کارشناس آمریکایی اظهار داشت: تروریست‌ها برای مقاومت در برابر حملات موشکی، نبرد میدانی با نیروهای ارتش، انجام عملیات تروریستی در کشورهای خارجی، تامین مواد اولیه بمب برای انجام عملیاتی خرابکارانه مانند آنچه در بلژیک اتفاق افتاد، اجاره آپارتمان برای هدایت عملیات، استخدام نیرو و... به میلیون‌ها و شاید میلیاردها دلار پول نیاز دارند.

 
این کارشناس آمریکایی در ادامه افزود: آمارها نشان می‌دهد تروریست‌های داعش سالانه 500 میلیون دلار درآمد از ناحیه فروش نفت به دست می‌آورند. حملات متعدد موشکی علیه مناطق تحت تسلط داعش موجب شده است توانایی آنها برای تولید نفت 30 درصد کاهش یابد و درآمدهای آنها نیز تا 50 درصد تنزل یافته است؛ اما نفت تنها منبع درآمد داعش نیست. تروریست‌ها با اخذ مالیات‌های سنگین از مردمی که در مناطق تحت اشغال قرار دارند، می‌توانند میلیون‌ها دلار درآمد کسب کنند. باوجود اینکه ارتباط مالی داعش با جهان قطع شده است؛ این گروه با استفاده از صرافی‌ها پول مورد نیاز تروریست‌ها را به خارج از سوریه و یا عراق حواله می‌کند. موضوعی که مقامات وزارت خزانه داری آمریکا را نگران کرده است، وجود 1900 صرافی در عراق است که احتمال می‌رود در جابه‌جایی دلارها به داعش کمک کنند.
 
دنیل گلاسر در پایان گفت: بمباران مواضع داعش نمی‌تواند تضمین‌کننده نابودی این گروه تروریستی باشد. مناطق تحت تسلط داعش پهناور است و تروریست‌ها به خوبی قادر به پنهان کردن خود هستند؛ اما قطع کامل منابع مالی آنها می‌تواند خیلی زود داعش را از پا درآورد.