به نقل از شبکه روسیا الیوم، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه طی سخنانی اظهار داشت: آنکارا لیستی را به واشنگتن تحویل داده که در آن اسامی ۱۸۰۰ نفر که به معارضان سوری وابسته هستند و ذکر شده است که برای مبارزه با گروه تروریستی داعش در شمال سوریه آمادگی دارند.
بر اساس این گزارش ادوغان که در سفارتخانه ترکیه در واشنگتن در میان روزنامه نگاران سخنرانی می کرد، در ادامه تصریح کرد: برای مقابله با داعش تاکنون اسامی ۱۸۰۰ نفر را به دولت آمریکا ارائه کرده ایم و در آینده نیز نام ۶۰۰ نفر دیگر از جمله افراد عرب زبان و ترکمان را ارائه خواهیم کرد.
وی در همین راستا افزود: دلیلی برای کاخ سفید باقی نمی ماند. ما آماده ارائه هر نوع حمایت از این جنگاوران در مبارزه با داعش و دیگر گروه های تروریستی هستیم.
از سوی دیگر اردوغان عنوان کرد که نمایندگان دولت آمریکایی در مذاکراتی که با وی داشته اند، تاکید کرده اند که اجازه برپایی منطقه ای کُردنشین در سوریه را نمی دهند. وی افزود: در صورتی که اقدامی در راستای برپایی اقلیمی در منطقه صورت پذیرد، آنکارا اقدامات متناسب را در دستور کار خود قرار می دهد و این مسئولیت ماست که از برپایی منطقه ای کُردنشین در شمال سوریه ممانعت به عمل آوریم.
رئیس جمهور ترکیه در پایان بر ضرورت مبارزه با داعش در عراق و آزادسازی موصل و دیگر شهرهای عراق تاکید کرد.