به گزارش پارس به نقل از العالم، "جو بایدن" اخیرا از ترکیه و امارات به دلیل متهم کردن آنان به فراهم کردن زمینه به وجود آمدن داعش و دیگر گروه‌های تروریستی در عراق و سوریه، عذرخواهی کرده است.


روزنامه نیویورک تایمز در مطلبی تأکید کرد: بایدن مجبور بود که از ترکیه و امارات عذرخواهی کند.

این روزنامه آمریکایی خاطرنشان کرد، با وجود اینکه نمی‌توان این واقعیت را انکار کرد که ترکیه و چند کشور دیگر به صورت عملی موجب به وجود آمدن داعش شده‌اند؛ بایدن می‌بایست با خویشتنداری از مطرح کردن چنین مسائلی به صورت علنی خودداری می‌کرد.

نیویورک تایمز تأکید کرد که آمریکا و هم پیمانانش در خاورمیانه باید مسؤولیت اشتباهاتشان را که موجب به وجود آمدن داعش شده است بپذیرند، و برای مقابله با آن بایکدیگر همکاری کنند.

این روزنامه همچنین در گزارش مفصل دیگری تأکید کرد که "جاش ارنست" سخنگوی کاخ سفید از عذرخواهی بایدن از ترکیه و امارات تمجید کرد؛ بدون آنکه اعلام کند کدام قسمت اظهارات بایدن اشتباه بود.

به نوشته نیویورک تایمز، این مسائل نباید در این زمان مطرح می شد.

"وال استریت ژورنال" هم در مطلبی تأکید کرد، اظهارات بایدن بیانگر واقعیتها درباره کشورهایی است که زمینه لازم را برای به وجود آمدن داعش فراهم کردند.

این روزنامه آمریکایی خاطرنشان کرد که عذرخواهی بایدن، از طرفهای اشتباه و به یک دلیل اشتباه صورت گرفت.

وال استریت ژورنال تأکید کرد که بایدن به جای این کار، می‌بایست از ملت‌های سوریه و عراق عذرخواهی می‌کرد.

وال استریت همچنین دولت آمریکا را مسؤول بدتر شدن بحران سوریه دانست، و این دولت را متهم کرد که به داعش اجازه داده است یک سوم اراضی عراق را تصرف کند.

وال استریت تأکید کرد که بایدن باید به دلیل مطرح کردن ادعای پیروزی در عراق عذرخواهی کند.

روزنامه لس آنجلس تایمز هم در مطلبی اعلام کرد که کاخ سفید سعی کرد با عذرخواهی، جنجال به وجود آمده پس از اظهارات بایدن را خاموش کند؛ و جاش ارنست سخنگوی کاخ سفید هم تلاش کرد، رئیس جمهور آمریکا را از اظهارات بایدن تبرئه کند.

روزنامه انگلیسی تایمز هم تأکید کرد، اظهارات بایدن بیانگر دشواری حفظ ائتلاف ضد داعش است، که پیش بینی میشود نبرد آن چندین سال طول بکشد.