دکتر رشمی قاضی افزود: جامعه بین المللی با دعوت ایران به چهارمین نشست عالی امنیت هسته ای می توانست از ظرفیت این کشور برای تضمین امنیت هسته ای ،بیشتر استفاده کند. 


وی خاطرنشان کرد:شرکت ایران در این نشست می توانست زمینه کمک این کشور برای مقابله با تروریست ها و امضای پیمان نامه حفاظت مواد هسته ای و همکاری بیشتر این کشور با آژانس بین المللی انرژی اتمی را فراهم کند. 

کارشناس مرکز کنترل هسته ای و تسلیحاتی هند درخصوص عضویت ایران در گروه تامین کنندگان هسته ای (the Nuclear Suppliers Group) بعد از امضای قرارداد هسته ای با قدرت های جهانی، گفت: عضویت هر کشور جدیدی در این نشست منوط به موافقت 48 عضو است. 

وی با اشاره به اهمیت برگزاری نشست های عالی امنیت هسته ای خاطرنشان کرد:تشکیل نشست های عالی امنیت هسته ای نقش مهمی در افزایش آگاهی عمومی در خصوص خطر تروریسم هسته ای و جلب توجه جهانی برای جلوگیری از دسترسی تروریست ها به مواد هسته ای ایفا می کند. 

کارشناس راهبردی هند گفت که نشست های عالی امنیت هسته ای باید توجه خود را بر روی ابداع روش های ممکن برای رفع خطرات هسته ای جدید و تدارک یک نظام قویتر برای تضمین امنیت هسته ای در سراسر جهان متمرکز کنند. 

وی در خصوص علل دعوت از هند و پاکستان برای شرکت در چهارمین نشست عالی امنیت هسته ای در واشنگتن به رغم خودداری این کشورها از امضای پیمان عدم اشاعه هسته ای (NPT)، گفت: این دو کشور قربانی تروریسم هستند و برای کمک به مقابله با تروریسم هسته ای آمادگی خود را با نهادهای بین المللی اعلام کرده اند. 

چهارمین نشست دو روزه بین المللی امنیت هسته ای از روز پنجشنبه به مدت دو روز بدون حضور جمهوری اسلامی ایران و روسیه در واشنگتن پایتحت آمریکا برگزار شد.