«یوهانا میکل لایتنر» وزیر کشور اتریش امروز یکشنبه در مصاحبه با یک روزنامه اتریشی تاکید کرد: ما می دانیم که حدود 5 هزار نفر به سوریه و عراق رفته اند تا آموزش ببینند یا حتی بجنگند. بنابر این، اکنون ضروری تر از گذشته است که به صورت سیستماتیک شهروندان اروپایی را که در خارج مرزهای اروپا هستند، تحت کنترل داشته باشیم.

اختلافات بر سر سیاست های مهاجرت و حفاظت از مرزها موجب چند دستگی بین کشورهای اروپایی شده است. این در شرایطی است که حملات تروریستی نوامبر گذشته در پاریس و حملات سه شنبه گذشته در بروکسل، نگرانی های زیادی را درباره وضعیت امنیتی اروپا به وجود آورده است.

موج ورود مهاجران خارجی به مرزهای اروپایی نیز همچنان ادامه دارد. اتریش یکی از مقاصد مهم مهاجرانی است که به امید دستیابی به زندگی بهتر به اروپا مهاجرت می کنند.

اتریش اعلام کرده است که قصد دارد کنترل های سختگیرانه ای را در مرز خود با ایتالیا اجرا کند و از اتحادیه اروپا نیز خواسته است تا سربازان خود را به یونان اعزام کند تا از مرزهای این کشور محافظت نماید.

ورنر فایمن صدر اعظم اتریش نیز در مصاحبه با یک روزنامه این کشور ضمن انتقاد از سیاست های مهاجرت آلمان، تاکید کرد: سیاست آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان در تبدیل این کشور به یک مکان اصلی جذب مهاجران خارجی، برای اتریش ناعادلانه است.

وی از مرکل خواست تا علیه اقدامات مهاجرانی صحبت کند که به هر روشی سعی ورود به این کشور را دارند. فایمن تصریح کرد: سیاست مرکل می تواند به اتریش آسیب بزند. ما نمی خواهیم به منطقه حائل و امنی برای آلمان تبدیل شویم.