«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه در گفت وگوی تلفنی با رئیس جمهوری سوریه و دبیرکل یونسکو، آزادی شهر تدمر توسط ارتش این کشور را که با پشتیبانی هوایی بمب افکن های روسی سبب شکست سنگین گروه تروریستی داعش شد، تبریک گفت.

 «دیمیتری پسکوف» سخنگوی رئیس جمهوری روسیه امروز (یکشنبه) در گفت و گو با خبرنگاران اعلام کرد: ولادیمیر پوتین ضمن تبریک آزادی شهر تدمر از دست تروریست های داعشی، به اهمیت حفظ این شهر تاریخی بی نظیر برای فرهنگ جهانی تاکید کرد.

بر اساس اطلاعات ایتارتاس، پوتین در گفت و گوی تلفنی با اسد تصریح کرد: با وجود خروج بخش اصلی نیروهای روسیه، نیروهای روسی مستقر در سوریه در امر مبارزه با تروریسم و آزادسازی تمام مناطق این کشور از گروه های تروریستی و افراط گرا به نظامیان سوری کمک خواهند کرد.

رئیس جمهوری سوریه نیز کمک های نیروی هوافضای روسیه به ارتش سوریه را عالی ارزیابی کرد و افزود: موفقیت های بزرگی همچون آزادی شهر تدمر بدون حمایت مسکو ممکن نبود.

بشار اسد خاطرنشان کرد که کاملا بدیهی است مبارزه برای دستیابی به منابع نفتی جریان دارد اما این منابع را در بسیاری از نقاط می توان به دست آورد، اما شهر تدمر بی همتا است.

ارتش و نیروهای مقاومت سوریه امروز یکشنبه شهر تاریخی تدمر را به طور کامل از چنگال گروه تروریستی تکفیری داعش آزاد کردند .

براساس اطلاعات رسانه های روسی، تروریست های داعشی ده ها اثر تاریخی و هنری ارزشمند این شهر باستانی را از زمان اشغال آن در ماه مه 2015 (اردیبهشت1394) تخریب کرده اند.

رئیس جمهوری روسیه امروز نیز در گفت و گوی تلفنی با خانم «ایرینا بوکووا» دبیر کل یونسکو در باره شهر تاریخی تدمر با وی گفت و گو و تبادل نظر کرد.

به گفته پسکوف، رئیس جمهوری روسیه خاطرنشان کرد: نیروهای روسیه مستقر در سوریه در پاکسازی شهر تدمر از مین های کار گذاشته شده توسط تروریست های داعشی مشارکت خواهند کرد.

پوتین با تبریک آزادسازی شهر تدمر به خانم بوکووا آمادگی کشورش برای مشارکت با یونسکو و دولت سوریه به منظور برآورد خسارات وارده به این شهر تاریخی را اعلام کرد.