به گزارش پارس به نقل از فارس، وزارت دفاع روسیه فیلم ویدئویی مربوط به حملات جنگنده های هوایی روس علیه مواضع داعش در شهرهای مختلف سوریه را منتشر کرد.

وزارت دفاع روسیه ساعاتی پیش اعلام کرده بود که جنگنده‌های ارتش این کشور در 24 ساعت گذشته، 20 نوبت مواضع تروریست‌ها را در سوریه مورد حمله قرار داده‌اند.

وزارت دفاع روسیه در این بیانیه تأکید کرد که در حملات امروز، مقرهای فرماندهی داعش مورد حمله قرار گرفته‌اند و نه زیرساخت‌های سوریه.

خبر اولین حمله روسیه، ساعاتی پس از آن منتشر شد که پارلمان روسیه (امروز چهارشنبه) با درخواست رئیس جمهوری این کشور برای مجوز استفاده از نیروی نظامی در خارج از مرزها موافقت کرد.

خبرگزاری روسی «اسپوتنیک» گزارش داد که «والنتینا ماتوینکو» رئیس پارلمان روسیه اعلام کرد که مجلس اعلا به درخواست ولادیمیر پوتین مجوز اعزام نیرو به خارج از کشور را بررسی می‌کند. ساعتی بعد «سرگئی ایوانوف» رئیس دفتر کرملین از رأی‌گیری درباره این مسئله خبر داد و گفت که نمایندگان به اتفاق آرا با درخواست دولت موافقت کردند.

انجام حملات نیروی هوایی روسیه در شهرهای مختلف سوریه که به درخواست مستقیم دولت «بشار اسد» برای پشتیبانی از ارتش سوریه در مبارزه با نیروهای تروریستی صورت گرفته، در چند ساعت گذشته با واکنش نسبتا شدید مقامات غربی مواجه شده است.

پس از آنکه سخنگوی کاخ کرملین تأکید کرد روسیه تنها کشوری است که با رعایت قوانین بین المللی حملات هوایی در سوریه انجام می دهد، نهاد «ریاست جمهوری سوریه» نیز با انتشار خبری اعلام کرد که بشار اسد رئیس جمهور این کشور در چارچوب مبارزه با تروریسم، در نامه‌ای رسمی از  «ولادیمیر پوتین» درخواست کمک و اعزام نیروی هوایی به کشورش کرده است (جزئیات بیشتر).

«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه نیز که ساعاتی پس از اعلام خبر آغاز حملات هوایی روسیه در شهرهای مختلف سوریه پای گفت وگو با رسانه‌ها نشست، با بیان اینکه عملیات این کشور در سوریه با هدف مقابله با تروریست‌ها است، گفت اگر این افراد در سوریه موفق شوند، بعدها وارد روسیه می‌شوند  و از همین رو نیز روسیه قصد متوقف کردن این گروه های تروریستی را دارد.

وی همچنین در بخش دیگری از سخنانش تأکید کرد: در حال حاضر تنها کسی که در حال نبرد با تروریست‌ها در داخل سوریه است، بشار اسد و حامیان او هستند و به همین دلیل باید به آنها کمک کرد.