به نقل از رادیو سومالی تروریست های الشباب به کارگران کارخانه زغال سنگ نزدیک منطقه «بورجابو» (40 کیلومتری غرب شهر کیسمایو) حمله و به سوی آنها آتش گشودند.

به گزارش پایگاه خبری الیوم السابع،شاهدان عینی دراین منطقه گفتند: این کارگران مشغول قطع درختان بودند که مورد حمله قرار گرفتند و طی آن دست کم 3 کارگر کشته و 6 تن دیگر زخمی شدند.
گزارش ها حاکی از آن است که تروریست های الشباب در منطقه جوبا قبلا ممنوعیت گسترده ای را برای قطع درختان در این منطقه وضع کردند تا تجارت زغال سنگ را در انحصار خود داشته باشند.
تروریست ها از طریق تجارت زغال سنگ در شهر ساحلی کیسمایو که مهم ترین شهر سومالی پس از موگادیشو محسوب می شود، درآمد خود را تامین می کردند.
بر اساس این گزارش منطقه کیسمایو پیش از آن که به دست نیروهای سومالی و نیروهای اتحادیه آفریقا بیافتد، مهمترین منطقه صادرات زغال سنگ طی هفت سالی که تحت اشغال تروریست های الشباب بوده، به شمار می رفته است.
اگرچه تروریست های الشباب از شهرهای مهم سومالی بیرون رانده شده اند، اما حمله های مرگبار آن ها در مناطق مختلف این کشور ادامه دارد. نیروهای اتحادیه آفریقا، مقام های دولتی و اتباع خارجی از اهداف مهم این حمله ها هستند.
آمریکا هفته گذشته یکی از مواضع الشباب را هدف حمله های هوایی قرار داد و اعلام کرد که 150 نفر از تروریست های عضو این گروه را کشته است. الشباب این حمله را تایید کرد، اما رقم اعلام شده را اغراق آمیز خواند.