«احمد العسیری» سخنگوی ائتلاف حمله به یمن و مشاور وزیر دفاع عربستان به شبکه العربیه گفت: در حال حاضر، دولتی در یمن بر سر کار است که بر بیش از 90 درصد یمنی ها سلطه دارد، چرا با آنها تماس گرفته نمی شود؟ چرا ما باید مقصر شناخته شویم؟ ارقام و مدارک سازمان ملل از کجا تهیه می شود؟ 

 

وی ضمن حمایت از سازمان های بین المللی مانند سازمان ملل افزود: این نهاد بین المللی به گزارش ها متکی است و با دولت قانونی یمن تماس ندارد.

 

العسیری با طرح این سوال که چرا ارقام رسمی تهیه شده از سوی دولت قانونی یمن نادیده گرفته می شود؟ گفت: این که سازمان ملل اطلاعات خود را از رسانه های اجتماعی حوثی ها و سایر رسانه های این گروه دریافت کند، غیر قابل تحمل است. هدف ما کاهش درد و رنج مردم یمن است.

 

وی همچنین از کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل به خاطر انجام ندادن تلاش های بیشتر برای دستیابی به راه حل سیاسی پایدار در یمن انتقاد کرد.

 

«زید رعد الحسین» کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل روز جمعه در بیانیه ای اعلام کرد، با توجه به آمارها، به نظر می رسد ائتلاف تحت امر عربستان عامل تلفات بسیاری از غیرنظامیان در یمن است.

 

وی در این بیانیه ضمن محکوم کردن قتل بیش از 100 تن از مردم غیر نظامی یمن در بازاری در استان حجه یمن، افزود: این حوادث مرگبار به شکلی غیرقابل قبول ادامه دارد و با وجود تعهدات علنی (از سوی رژیم سعودی) برای تحقیق درباره این حوادث، هیچ گونه پیشرفتی مشاهده نمی شود.

 

جنگنده های سعودی روز سه شنبه با حمله به یک بازار در استان حجه یمن، 119 غیر نظامی را کشته و ده ها تن دیگر را مجروح کردند.

 

عربستان در ادامه تجاوز به یمن همچنان به حملات گسترده خود علیه غیر نظامیان و با هدف نابودی زیر ساخت های این کشور فقیر ادامه می دهد.

 

استان حجه یمن تاکنون بارها هدف بمب های خوشه ای متجاوزان قرار گرفته است.

 

بنابر اعلام مجامع حقوق بشری مستقر در یمن، از آغاز جنگ در این کشور تاکنون حدود هشت هزار شهروند بی دفاع یمنی از جمله زنان و کودکان کشته شده اند.

 

عربستان با ائتلاف 9 کشور عربی منطقه به جز عمان و با همراهی آمریکا از ششم فروردین سال 94 حملات گسترده ای را علیه یمن آغاز کرد تا 'عبد ربه منصور هادی' رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور را به حاکمیت بازگرداند و از قدرت گرفتن انقلابیون یمنی که امنیت شهرهای این کشور را تأمین می کنند، جلوگیری کند. 

 

براثر این حملات، تاکنون هزاران یمنی از جمله زنان و کودکان کشته و یا زخمی شده و ده ها هزار نفر نیز آواره و 80 درصد تأسیسات زیربنایی، خدماتی و درمانی این کشور ویران شده است.