به نقل از خبرگزاری رویترز، براساس این حکم اجرایی باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا اموال دولت کره شمالی در آمریکا بلوکه می‌شود و صادرات هرگونه کالا از آمریکا به این کشور ممنوع است.

براساس این حکم همچنین دولت آمریکا هر فردی - شهروند آمریکا باشد یا نه - را که اقام به معامله با واحدهای اصلی اقتصادی کره شمالی بکند در لیست سیاه قرار خواهد داد.

این تحریم‌ها در واکنش به آزمایش هسته‌ای کره شمالی در تاریخ ششم ژانویه و شلیک موشک بالستیک این کشور در تاریخ هفتم فوریه اعمال می‌شود.

جاش ارنست، سخنگوی کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد: این اقدامات، همسو با تعهد بلند مدت ما در خصوص اعمال فشار مداوم به کره شمالی است.

وی افزود: آمریکا و جامعه بین‌المللی، فعالیت‌های هسته‌ای و موشکی بالستیک غیر قانونی کره شمالی را تحمل نخواهند کرد و ما به تحمیل هزینه بر کره شمالی ادامه خواهیم داد تا زمانی که این کشور ، همسو با تعهدات بین المللی خود عمل کند.

تحریم‌های جدید علیه کره شمالی، همه اشخاصی را که با بخش‌های عمده اقتصاد این کشور- از جمله بخش مالی، معدن و حمل و نقل - همکاری می کنند در معرض تهدید جدا شدن از نظام مالی جهانی قرار می دهد؛ حتی اتباع کشورهای اروپایی و آسیایی.

همچنین بر اساس این تحریم‌ها، بانک‌ها وادار خواهند شد دارایی‌های هر شخصی را که از این تحریم‌ها سرپیچی کند مسدود کنند. بدین ترتیب، روابط تجاری کره شمالی با چین و میانمار نیز به شدت تحت تاثیر قرار می گیرد.

انتهای پیام